il_padrino Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Har lekt runt en del i FL, mest pĂ„ skoj, sĂ„ jag kan en del men inte ĂŒber mycket. Hursomhelst undrar jag hur man fĂ„r ljudet som benny benassi anvĂ€nder i satisfaction? Vore rĂ€tt skoj att veta hur man gör detta i ett sĂ„ "simpelt" program som FL.
il_padrino Postat 21 november 2006 TrÄdstartare Postat 21 november 2006 sÀkert? hittar nÀmligen ingenting
tbruce Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Det var den hÀr trÄden jag tÀnkte pÄ: https://www.studio.se/index.php?showtopic=30159 Kanske inte exakt svaret pÄ din frÄga men iaf en del hjÀlp pÄ vÀg.
Coffeemidget Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 (redigerat) Har lekt runt en del i FL, mest pĂ„ skoj, sĂ„ jag kan en del men inte ĂŒber mycket. Hursomhelst undrar jag hur man fĂ„r ljudet som benny benassi anvĂ€nder i satisfaction? Vore rĂ€tt skoj att veta hur man gör detta i ett sĂ„ "simpelt" program som FL. Simpelt? du e simpel. đ Edit: och för att inte bara vara dryg... slĂ€ng en 3xosc pĂ„ en fxkanal med en blood overdrive pĂ„. lek loss lite med parametrarna. lĂ€gg gĂ€rna ett kort verb f-ö-r-e B-overdriven. chaina 3xoscens volym till kicken eller whutevah. Redigerat 22 november 2006 av Coffeemidget
Nexustwins Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 (redigerat) Brukar köra med vaungard för den typen av basar nĂ€r jag anvĂ€nder mjukvara. Refx -vaungard: 1. VĂ€lj "ayla lead" 2. Skifta till filtret "Hight 6 db" för (filter svep effekten) 3. StĂ€g av Delay/reverb" 4. Spela en snygg slinga och ratta pĂ„ den, lĂ€gg pĂ„ en compressor! 5. LĂ€gg till et automation clip pĂ„ högpassfiltret =). BĂ€sta resultatet jag har fĂ„tt med vaungard iaf, blev nöjd! đČ Demo fil: Nexustwins - Benassitest Redigerat 1 december 2006 av Nexustwins
pipedragon Postat 25 november 2006 Postat 25 november 2006 Har lekt runt en del i FL, mest pĂ„ skoj, sĂ„ jag kan en del men inte ĂŒber mycket. Hursomhelst undrar jag hur man fĂ„r ljudet som benny benassi anvĂ€nder i satisfaction? Vore rĂ€tt skoj att veta hur man gör detta i ett sĂ„ "simpelt" program som FL. 3x Osc Nasty Ă€r bra lik. pĂ„ med nĂ„n EQ Ă„ Reverb, vrid lite sĂ„ hittar du nog nĂ„ bra!
FastH Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Har lekt runt en del i FL, mest pĂ„ skoj, sĂ„ jag kan en del men inte ĂŒber mycket. Hursomhelst undrar jag hur man fĂ„r ljudet som benny benassi anvĂ€nder i satisfaction? Vore rĂ€tt skoj att veta hur man gör detta i ett sĂ„ "simpelt" program som FL. 3x Osc Nasty Ă€r bra lik. pĂ„ med nĂ„n EQ Ă„ Reverb, vrid lite sĂ„ hittar du nog nĂ„ bra! DĂ€r har du det mest suverĂ€na om du bara har fl studio och ingen extra vst. Nasty ljudet finns med 3xOsc som följer med fl.
Nexustwins Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Uppdaterar min lÀnk som verkar ha gÄtt sönder: Nexustwins - Benassi test
Skalmannen (oregistrerad) Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Har lekt runt en del i FL, mest pĂ„ skoj, sĂ„ jag kan en del men inte ĂŒber mycket. Hursomhelst undrar jag hur man fĂ„r ljudet som benny benassi anvĂ€nder i satisfaction? Vore rĂ€tt skoj att veta hur man gör detta i ett sĂ„ "simpelt" program som FL. Simpelt? du e simpel. đ Edit: och för att inte bara vara dryg... slĂ€ng en 3xosc pĂ„ en fxkanal med en blood overdrive pĂ„. lek loss lite med parametrarna. lĂ€gg gĂ€rna ett kort verb f-ö-r-e B-overdriven. chaina 3xoscens volym till kicken eller whutevah. Mmm...det var drygt...som sagt.
Freedom Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Brukar köra med vaungard för den typen av basar nĂ€r jag anvĂ€nder mjukvara. Refx -vaungard: 1. VĂ€lj "ayla lead" 2. Skifta till filtret "Hight 6 db" för (filter svep effekten) 3. StĂ€g av Delay/reverb" 4. Spela en snygg slinga och ratta pĂ„ den, lĂ€gg pĂ„ en compressor! 5. LĂ€gg till et automation clip pĂ„ högpassfiltret =). BĂ€sta resultatet jag har fĂ„tt med vaungard iaf, blev nöjd! đ Demo fil: Nexustwins - Benassitest det dĂ€r lĂ€t verkligen inte likt bennassi!
mandarini Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Brukar köra med vaungard för den typen av basar nĂ€r jag anvĂ€nder mjukvara. Refx -vaungard: 1. VĂ€lj "ayla lead" 2. Skifta till filtret "Hight 6 db" för (filter svep effekten) 3. StĂ€g av Delay/reverb" 4. Spela en snygg slinga och ratta pĂ„ den, lĂ€gg pĂ„ en compressor! 5. LĂ€gg till et automation clip pĂ„ högpassfiltret =). BĂ€sta resultatet jag har fĂ„tt med vaungard iaf, blev nöjd! đ Demo fil: Nexustwins - Benassitest det dĂ€r lĂ€t verkligen inte likt bennassi! DĂ„ du inte ens kan stava till Benassi kanske du inte ska sĂ€ga sĂ„ mkt đ
Nexustwins Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 Brukar köra med vaungard för den typen av basar nĂ€r jag anvĂ€nder mjukvara. Refx -vaungard: 1. VĂ€lj "ayla lead" 2. Skifta till filtret "Hight 6 db" för (filter svep effekten) 3. StĂ€g av Delay/reverb" 4. Spela en snygg slinga och ratta pĂ„ den, lĂ€gg pĂ„ en compressor! 5. LĂ€gg till et automation clip pĂ„ högpassfiltret =). BĂ€sta resultatet jag har fĂ„tt med vaungard iaf, blev nöjd! đł Demo fil: Nexustwins - Benassitest det dĂ€r lĂ€t verkligen inte likt bennassi! Har inte filat pĂ„ det sĂ„ lĂ€nge men om man arbetar mer Ă€n 5 minuter pĂ„det sĂ„ kan det nog bli bra, om jag personligen skulle gjort en "Benassi" lĂ„t skulle jag anvĂ€nt andra hĂ„rdare grejjor. Men eftersom "Vaungard" Ă€r en stort spridd VST som mĂ„nga "Trance" producenter har i sin Ă€go, valde jag den =). //Nexustwins
Freedom Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Brukar köra med vaungard för den typen av basar nĂ€r jag anvĂ€nder mjukvara. Refx -vaungard: 1. VĂ€lj "ayla lead" 2. Skifta till filtret "Hight 6 db" för (filter svep effekten) 3. StĂ€g av Delay/reverb" 4. Spela en snygg slinga och ratta pĂ„ den, lĂ€gg pĂ„ en compressor! 5. LĂ€gg till et automation clip pĂ„ högpassfiltret =). BĂ€sta resultatet jag har fĂ„tt med vaungard iaf, blev nöjd! đ Demo fil: Nexustwins - Benassitest det dĂ€r lĂ€t verkligen inte likt bennassi! DĂ„ du inte ens kan stava till Benassi kanske du inte ska sĂ€ga sĂ„ mkt du mĂ„ste skoja ?
Nexustwins Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Brukar köra med vaungard för den typen av basar nĂ€r jag anvĂ€nder mjukvara. Refx -vaungard: 1. VĂ€lj "ayla lead" 2. Skifta till filtret "Hight 6 db" för (filter svep effekten) 3. StĂ€g av Delay/reverb" 4. Spela en snygg slinga och ratta pĂ„ den, lĂ€gg pĂ„ en compressor! 5. LĂ€gg till et automation clip pĂ„ högpassfiltret =). BĂ€sta resultatet jag har fĂ„tt med vaungard iaf, blev nöjd! đ Demo fil: Nexustwins - Benassitest det dĂ€r lĂ€t verkligen inte likt bennassi! DĂ„ du inte ens kan stava till Benassi kanske du inte ska sĂ€ga sĂ„ mkt đ du mĂ„ste skoja ? FörstĂ„r inte vad "skoja" betyder, antagligen syftar du pĂ„ "skojja". Svaret pĂ„ den frĂ„gan Ă€r nĂ€, du kan inte stava till "Benassi". đ
mandarini Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Brukar köra med vaungard för den typen av basar nĂ€r jag anvĂ€nder mjukvara. Refx -vaungard: 1. VĂ€lj "ayla lead" 2. Skifta till filtret "Hight 6 db" för (filter svep effekten) 3. StĂ€g av Delay/reverb" 4. Spela en snygg slinga och ratta pĂ„ den, lĂ€gg pĂ„ en compressor! 5. LĂ€gg till et automation clip pĂ„ högpassfiltret =). BĂ€sta resultatet jag har fĂ„tt med vaungard iaf, blev nöjd! đ Demo fil: Nexustwins - Benassitest det dĂ€r lĂ€t verkligen inte likt bennassi! DĂ„ du inte ens kan stava till Benassi kanske du inte ska sĂ€ga sĂ„ mkt đ du mĂ„ste skoja ? FörstĂ„r inte vad "skoja" betyder, antagligen syftar du pĂ„ "skojja". Svaret pĂ„ den frĂ„gan Ă€r nĂ€, du kan inte stava till "Benassi". đ đ
Lowaim Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Det nÀrmaste jag kunde komma Benassi : Melodin Àr Satisfaction! Bennassi Test 3x OSC Nasty Fruity Reverb 2 Fruity Blood Overdrive Fruity Free Filter Fruity Filter Fruity Compressor + Sidechain
gsol Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 FörstĂ„r inte vad "skoja" betyder, antagligen syftar du pĂ„ "skojja". đ
hygienteknikern (oregistrerad) Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Det nĂ€rmaste jag kunde komma Benassi : Melodin Ă€r Satisfaction!Bennassi Test 3x OSC Nasty Fruity Reverb 2 Fruity Blood Overdrive Fruity Free Filter Fruity Filter Fruity Compressor + Sidechain FlĂ„digt! đ
lord_von_bagge Postat 27 december 2006 Postat 27 december 2006 Jag vet inte... det kanske bara Àr jag som tycker sÄ .. men jag tycker att Venegeance Essential Clubsounds Vol 1 / Bassdrums / VEC1 BD Sub 31 LÄter rÀtt sÄ likt ? RÀtt mig om jag har fel
Nexustwins Postat 27 december 2006 Postat 27 december 2006 (redigerat) Jag vet inte... det kanske bara Ă€r jag som tycker sĂ„ .. men jag tycker att Venegeance Essential Clubsounds Vol 1 / Bassdrums / VEC1 BD Sub 31 LĂ„ter rĂ€tt sĂ„ likt ? RĂ€tt mig om jag har fel đ Det Ă€r inte bastrumman vi vill fĂ„ fram utan den grooviga bas synthen. =) đ Redigerat 27 december 2006 av Nexustwins
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.