Jump to content
Annons

Level (arbetsnamn)


Dividend

Recommended Posts

LÅTNAMN: Level

ARTIST/GRUPP: Per Rosqvist

GENRE: tja ambient kolugn avslappningsövning

LÅTLÄNGD: 5:09

KOMPOSITÖR: Per Rosqvist

PRODUCENT: densamme

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.9mb

STATUS: Oavslutat projekt

Lägger upp en ett år gammal skiss till en låt jag hittade, några råd att komma med?, känns inte färdig alls.

Kommentarer om kompositionen och mixning och allt. Dock får inte Andy Pandy rekommendera mig att lyssna på Bel Canto 😮

Per_Rosqvist___Level10_test.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag blir inte klok på den... låten saknar struktur och är inte heller speciellt avkopplande. Det är först när trummorna kommer in som jag förstår den, och då märker man att grundidén inte alls är så tokig. Dra igång med trumkomp tidigare, skippa orkesterljuden och kör synth rakt igenom, så lovar jag att tycka bättre om den 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir inte klok på den... låten saknar struktur och är inte heller speciellt avkopplande. Det är först när trummorna kommer in som jag förstår den, och då märker man att grundidén inte alls är så tokig. Dra igång med trumkomp tidigare, skippa orkesterljuden och kör synth rakt igenom, så lovar jag att tycka bättre om den 😄

HAHA! Alltid blir jag anklagad för att göra spretig divergenta låtar. Missförstått geni, snyft 😮

Grejen är att folk förstår min musik när de lyssnat 20 ggr eller så.......

Ja, kanske göra en synthlåt och låta nån kines sjunga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Just do it! Som en Puma....

Håller faktiskt med om att du måste testa att byta ut till bara syntljud, och börja trummorna tidigare. Men framför allt så vill jag höra den där kinesen sjunga!

Syntar kommer att funka, men det är ju iofs vackert, på gränsen till snyftigt ett tag... :,,-(

..eller om du gör stycket till en härlig ambient meditationslåt?! Ta bort alla trummor! Och byt ut ljuden till syntar! Tråkigt för alla de violinister och cellister som blir av med jobbet bara.

Tänk till lite med ljuden, varmare syntpads. Jo det kan bli något!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...