Jump to content
Annons

Finns den här prylen?


Wernborg

Recommended Posts

Jag efterlyser ett väggfäst stativ för kondensatormik. Har letat och inte funnit. Ska kunna skjutas ihop och ta lite plats intill väggen för att kunna dras ut snabbt och lätt när sångandan faller på. 🙂

Ungefär så här:

EDIT: stavfel + måste bara klappa mig själv på axeln för den fina ritningen...

vaggmikba5.gif

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag efterlyser ett väggfäst stativ för kondensatormik. Har letat och inte funnit. Ska kunna skjutas ihop och ta lite plats intill väggen för att kunna dras ut snabb och lätt när sångandan fallet på. 🙂

Ungefär så här:

EDIT: måste bara klappa mig själv på axeln för den fina ritningen...

vaggmikba5.gif

Finns det inte får du skynda dig att ta patent! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju sånna speglar på IKEA, du kanske kan köpa en sån och meka resten själv =)

Vet inte om det finns några sånna avsedda för mickstativ

Har en sån på dass. Det var där idéen vaknade.... Får modda den kanske 🙂

Edit: Ikeas spegel är alldeles för kort också...

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att kunna dra ut den från väggen, ger mig funderingrar på stabiliteten och att det troligen är stor risk att det kommer att kunna skramla en del medan man spelar in... Jag tror mer på någon lösning med en bom till ett mikrofonstativ, som man gör någon sorts fäste till, så att den kan monteras på väggen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Kan du inte ta en vanlig skrivbordslampa och försöka meka till på nåt sätt?

40088_PE079702_S4.jpg

IKEA TERTIAL 79 riksdaler

Men konstruktionen är för vek...

Skulle aldrig kunna hålla tyngden av en konding.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu fixar det, blir inte höjden ett problem? Eller det kanske är du och bara du och alla med samma längd som du som skall sjunga?

Och om du får för dig att dra fram akustiska gitarren(om du har någon) och spela in då, ställer du dig på en pall då? 😄

En annan variant som är lite intressant är:

Mikrofon-arm-grej, typ

Man kanske kan fästa den i skrivbordet eller något och på något mirakulöst sätt böja undan den så att den inte syns när man inte använder den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu fixar det, blir inte höjden ett problem? Eller det kanske är du och bara du och alla med samma längd som du som skall sjunga?

Och om du får för dig att dra fram akustiska gitarren(om du har någon) och spela in då, ställer du dig på en pall då? 😳

En annan variant som är lite intressant är:

Mikrofon-arm-grej, typ

Man kanske kan fästa den i skrivbordet eller något och på något mirakulöst sätt böja undan den så att den inte syns när man inte använder den.

Målet är inte att den inte ska synas utan att det ska vara extremt smidigt för mej att börja spela in så höjden behöver bara funka för mej. Om nån annan ska sjunga får dom snäll ta ett vanlig stativ 😮

mikrofon-arm-grejen skulle kunna funka. Tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte ta en vanlig skrivbordslampa och försöka meka till på nåt sätt?

40088_PE079702_S4.jpg

IKEA TERTIAL 79 riksdaler

Men konstruktionen är för vek...

Skulle aldrig kunna hålla tyngden av en konding.

Inte säkert, byggde själv mickstativ av en gammal lampa. Visserligen var kanske kvaliten bättre för 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...