Jump to content
Annons

enkel ändring av velocety


sam

Recommended Posts

Jag har cubase sx 1 och har ännu inte skaffat 2an, men funderar på att göra det. Tycker ni som har det att det är vaärt pengarna?

Jag håller på mycket med midi och undrar då också om det går att dra i staplarna man ser längst ner över "velocityn"? asså så man kan dra upp och ner med musen för att ändra hur starkt tonerna ska spelas. Finns det nån sån funktion i 2an?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst finns den funktionen - precis som den har funnits i alla Cubase-versioner hittills...

Det är absolut värt att uppgradera till SX2 - men du får räkna med ett lite annat utseende, så att det tar en stund att känna sig hemma om man har kört med SX1 innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå.. finns den funktionen verkligen i sx 1? jag kan iaf inte dra staplarna upp och ner med musen för önskad velocity.. kan ni det alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns den funktionen - precis som den har funnits i alla Cubase-versioner hittills...

Syftade på detta...

Men ok, då är det alltså bara i 2an man kan ändra dirket på staplarna...

am i right?

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå.. finns den funktionen verkligen i sx 1? jag kan iaf inte dra staplarna upp och ner med musen för önskad velocity.. kan ni det alltså?

En liten dykning i manualen är kanske på sin plats...? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...