Jump to content
Annons

Dark Divinity


Danabacken

Recommended Posts

LÅTNAMN: Dark Divinity

ARTIST/GRUPP: Danyelo

GENRE: Trance\Dark Trance

LÅTLÄNGD: 4:08

KOMPOSITÖR: Dana

PRODUCENT: Dana

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.6 mb

STATUS: Ej färdigarrangerad

LÅTLÄNK: Dark Divinity

Hallåj! 😄

Ptja! Vad ska man säga? En till trancedänga är på g! Har suttit och mekat ett tag med den. Vad tycker ni om det?

divinityly1.jpg

Hit me! :rolleyes:

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Först av allt. Jag hatar när ni lägger ut ett stoooooort jävla kort med låten. Det känns barnsligt. . .

Lyssnar på låten nu...

Härlig bas, men det känns som jag hört det från dig innan? Är ju nästan exakt samma som i Journey låten?

Bra sound. Fin fina ljud. Nice pad.

Breaket kommer. Fan va snygga ljud i breaket. Jag hade gått en annan väg i breaket, men jäkla nice ändå. :rolleyes:

Nu är vi igång. NIce! 😄

Snygga ljud, men det känns som att du använder mycke ljud från Journey låten? I hela prodd menar jag.

Låt = 3

Prod = 5

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenta: Jaha, Den gjorde ju jag i photoshop till låten, och hoppades att ni skulle gilla den, menmen... :rolleyes:

Javisst, det håller jag med om, mycket Journey-grejer här. Men jag är mycket nöjdare med denna än med förra. 😉

Skönt att du gillar soundet och det. Det är sånt jag har så svårt med! När du säger Fan va snygga ljud i breaket, vilket break menar du? Det tystare med nästan bara pads, eller när melodin kickar igång, eller både och? 😉

Tack för lyssningen! 😄

Soundborn: Det får du bannemej göra! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenta: Jaha, Den gjorde ju jag i photoshop till låten, och hoppades att ni skulle gilla den, menmen... 🙁

Javisst, det håller jag med om, mycket Journey-grejer här. Men jag är mycket nöjdare med denna än med förra. 🙂

Skönt att du gillar soundet och det. Det är sånt jag har så svårt med! När du säger Fan va snygga ljud i breaket, vilket break menar du? Det tystare med nästan bara pads, eller när melodin kickar igång, eller både och? 🙂

Tack för lyssningen! 😉

Soundborn: Det får du bannemej göra! 😛

Tjenix!

Hehe, förlåt, vaknade på min arga sida igår. 😮

Vad gäller bilden, så är det ju klart du ska få ha en bild om du vill. 🙂

Hehe, bara jag som var lite trött igår.

Ljud, och prod var bättre på denna låten, men jag lyssnar hällre en gång till på Journey låten. . .

jag menar när det blir tyst vid första breaket. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar lite väl abrubt känns det som. Och enligt mig borde början vara längre innan du börjar byta ackord. utan mest bara leka med dynamiken ett tag å sen börja byta ackord. em blire fint. Dehär är bra du!

Sen vet jag inte varför du inte bygger upp melodin å kör en fet Breakout! eller något. Men jag gillar ändu vad du gjorde! Sjysste grej!

Men jag vill ha mer en tydligare melodislinga som kommer och ökar euphorin i låten!

Skitbra annars!

EDIT: Tyngd i basen vill jag ha! Och låten är ju för kort minst 6minuter!

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt schyssta melodier och harmonier som vanligt. Skulle vara fint med lite sång på det för att göra det ännu mer intressant, borde inte vara nåt större problem att göra en sångmelodi till detta, ger nästan sig självt. Tror jag, trallala.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt schyssta melodier och harmonier som vanligt. Skulle vara fint med lite sång på det för att göra det ännu mer intressant, borde inte vara nåt större problem att göra en sångmelodi till detta, ger nästan sig självt. Tror jag, trallala.

Jo! Jag tror också nån slags sång skulle sitta fint på denhär. Men vem ska sjunga? Inte jag i alla fall. 😆

Tack för kommentaren, mannen! 😛

Pazo: Ojdå! Jag som satt och skruva fingrarna av mig för att få djup bas... Ska fortsätta skruva tills jag får till den, I'll Do it! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skitsnyggt!

Lite för komprimerat!

Det är så bra att det skulle bli kanon om det var lite mindre komprimerat!

Mindre kompressor och ljudbilden blir nog luftigare vilket kommer att göra din låt mer rättvisa.

I övrigt som sagt, kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Skitsnyggt!

Lite för komprimerat!

Det är så bra att det skulle bli kanon om det var lite mindre komprimerat!

Mindre kompressor och ljudbilden blir nog luftigare vilket kommer att göra din låt mer rättvisa.

I övrigt som sagt, kanon!

Ooops, ta inte kritiken med kompressorn för hårt.

Jag vidhåller att du skall ha lite mindre kompressor.

Men jag upptäckte att jag lyssnade via mitt AC97 kort i datorn.

När jag switchade över till mitt Audiopile 2496 så öppnade sig låten mer.

Trodde nog inte det skulle vara så stor skillnad mellan ljudkorten.

Din mix blev bättre 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön atmosfär du målar upp. Bra tryck också.

btw tycker det är trevligt när folk lägger upp en bild som lite presentation av låten för att kanske förmedla vilken stämning man skall se fram emot, bra bild som fungerar fint ihop med musiken, kanske lite stor bara 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

btw tycker det är trevligt när folk lägger upp en bild som lite presentation av låten för att kanske förmedla vilken stämning man skall se fram emot, bra bild som fungerar fint ihop med musiken, kanske lite stor bara 😆

tack tack tack tack tack!! 😆 Det var iden! 😉 Spacetrance FTW!!!

Tack som attan alla. Ni verkar gilla det. 😮 Vad gäller komprimeringen.. Jag älskar trance som har lite hårdare stuk än de mer öppna mixarna. Jag tycker dom flesta är alldeles för luftiga, och det blir ingen skön punch, som jag försöker göra i denna.

😎 Tack som fan alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh nice!!

Pang på sådär mitt i, det gillar jag!

Du har verkligen fått till ett gött sound i början av låten iallafall, och nu gick basen ner och så kom en melodislinga på! Shit va skönt!!!!

Låter mycket, mycket, myyyycket bättre än dina andra produktioner! Det hörs verkligen att du blivit bättre och det låter mer "vuxet" nu..

Är framme i breaket.. mm nice!

Nu kom melodin igång igen, fan den har du verkligen lyckats med! 🙂

Jag gillar att melodin inte riktigt börjar när kicken å basen kommer in, det liksom "lurar" hjärnan på något konstigt vänster, bra gjort! 😮

Det händer inte särskilt mycket i låten, vilket det heller inte ska göra!

Det som händer är att man själv njuter av bara harmonin..

Neh fan Dana, denna har du verkligen lyckats med! Mycket bättre än dina andra produktioner 🙂

detta lät pro!

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Helt ok detta. Väldans mycket Chicane i det hela tycker jag. Inspiration därifrån?

Bra och fyllig mix tycker jag. Kanske sticks lite i basen, skulle behöva bli lite rundare och djup liksom. Annars helt ok, men skulle må bra av lite finslip med nivåer, balanser och separation. En aning grötigt just nu.

Sång!!! Helt klart på detta. Men gärna en röst och melodi som går bort från Chicane stuket. Då har du en hit tror jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborn: Tack som fan! 😄 Jag tycker också jag skruvade till ett bättre sound än i mina andra trancelåtar iaf. Kul som attan att du diggar! 🙂

Zound: Tryck på "Download" 😉😆

oakleaf: Aldrig hört talas om Chicane. Nåt jag kanske borde kolla upp? 🙂

Förresten, hur låter basen för er? Är det för lite eller är det lagom? Jag tycker det behövs lite mer, men det kanske bara är jag? (och Pazo 😛 )

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborn: Tack som fan! 😄 Jag tycker också jag skruvade till ett bättre sound än i mina andra trancelåtar iaf. Kul som attan att du diggar! 🙂

Zound: Tryck på "Download" 😉😛

oakleaf: Aldrig hört talas om Chicane. Nåt jag kanske borde kolla upp? 🙂

Förresten, hur låter basen för er? Är det för lite eller är det lagom? Jag tycker det behövs lite mer, men det kanske bara är jag? (och Pazo 😛 )

Aldrig hört talas om Chicane ? ? ? ? ?

Chicane - Saltwater?

OMG 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ok jag är väl ingen stor trancefantast men jag gillar vissa låtar här och där och jag måste medge att den här platsar i "gillar"-facket.

kan nog inte ge så mycket konstruktiv kritik eller så, ville bara säga att den var bra.

vad använder du för hårdvara och mjukvara när du gör en sån här låt?

jag skapar mest orkestermusik (eller försöker skapa) och då använder jag cubase och EWQL-vst's mest, har givit mig på trance ett par gånger men det har aldrig blivit någe vidare, så det skulle vara kul att veta vad du har för grejer att jobba med.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

ok jag är väl ingen stor trancefantast men jag gillar vissa låtar här och där och jag måste medge att den här platsar i "gillar"-facket.

kan nog inte ge så mycket konstruktiv kritik eller så, ville bara säga att den var bra.

vad använder du för hårdvara och mjukvara när du gör en sån här låt?

jag skapar mest orkestermusik (eller försöker skapa) och då använder jag cubase och EWQL-vst's mest, har givit mig på trance ett par gånger men det har aldrig blivit någe vidare, så det skulle vara kul att veta vad du har för grejer att jobba med.

/Daniel

Tja Daniel! 😆

Använder Reason 3.0 till alla mina alster. Själv tycker jag det funkar skitbra till många olika genrer. trance, orkestermusik, whatever...

Tack för din kommentar, och kul att du gillar låten! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...