Jump to content
Annons

Någon som har moddat Digi 002?


mattebalja

Recommended Posts

Annons

Om man läser på t.ex Gearslutz.com så verkar det vara en modifikation som är klart värd priset.

Problemet för oss är ju att det är rätt långt till Chicago och Black Lion Audio.

Jag har haft lite mailkontakt med dom och det verkade som om dom kan tänka sig att sälja en beskrivning hur man ska gå till väga.

Tyvärr är ju 002:an byggd av ytmonterade komponenter vilket gör det rätt mycket svårare för "hemmapulare" att fixa.

Mats B

Karlstad

Link to comment
Dela på andra sajter

Onekligen intressant, ännu mer intressant är också att det går att fixa till Delta 1010 och att den har SAMMA omvandlare som Digidesign 002:an vilket genast kullkastar diskussionen om vilken som är bäst, skönt att få detta bekräftat som jag alltid hävdat! 😄

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

men visst hade det vart skoj o modda den.. 😉

Bäre att köpa en octa pre

så det så

hehe tony

men de e roligare o modda!!

Ja visst säkert med dryga 20000 tusen åt helvete 😲

säg inte det!!!

har man tjugotusen över så.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

om nu klockan skulle påverka så mycket som de verkar tycka är det ju bara att ha en annan klocka.

Jag kör på klockan i min octopre hela tiden, har inte ens funderat på at det skulle påverka ljudet mer än att spikar, jitter och dropouts såklart är ett faktum annars vid inspelning genom den.

Skulle det påverka så mycket med vilken klocka man kör, så kanske det skulle vara värt att införskaffa sig en en stabil 'WC' typ MOTU eller ngt?!

är jag fel ute? - säg ja så slipper jag modda min 002a av ren nyfikenhet. 😛 (som om jag skulle våga...)

Redigerat av mattebalja
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser vidare på den site som du själv länkade till i första inlägget så står det ju vissa saker om även MOTU-klockorna´s brister...själv har jag aldrig arbetat på detta sätt med wordclock etc, jag bara spelar in som om det vore på 1800-talet 😛 men den stora vinsten med dessa moddar ligger nog snarare i bättre ad-da omvandlare om jag förstått saken rätt!

(både delta 1010 och digi002r har ju samma omvandlare vilka är bättre än genomsnittet men inte top of the line...)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Funderar på att modda min 002R och greja nya omvandlare, micksteg och klocka. Undrar bara om det är någon som gjort det med sina digiprylar.

Specen låter bra - och priset, men tvånget att skeppa ens 002r tvärs över vattnet till Chicago är väl lite för ångestskapande för att våga sig på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att modda min 002R och greja nya omvandlare, micksteg och klocka. Undrar bara om det är någon som gjort det med sina digiprylar.

Specen låter bra - och priset, men tvånget att skeppa ens 002r tvärs över vattnet till Chicago är väl lite för ångestskapande för att våga sig på.

$90 frakt enkel väg sa BLA... så en runda slänga $700 för hela kalaset är ju knappt fem lax... hmm återstår att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Dagens

Sitter själv och funderar på att "modda" mitt Digi002 rack men har inte kommit till skott. En kompis till mig har ett Motu 896 som är "moddat" av black lion samt ett original och skillnaden är tydligen grym.

Är det någon av er som har hunnit skicka iväg sin 002:a? Jag är grymt sugen men det kanske är smidigare att köpa en beggad på ebay och skicka den direkt till Black Lion

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på väg att modda min. Har en studiokollega som fixat sin och är grymt nöjd. Han har precis skickat iväg sin andra där han köpt den nya "Tweak Head" modifieringen dvs "med extra allt". Väntar på besked om hur det blev. Ev kunde han åttaga sig att fixa preamps och nätdel i min. Däremot hade han inte koll på hur man modda klockan men då jag mest kör med extern klocka från ADAT-preamp så har jag inte det behovet att fixa den.

Min nätdel har krånglat nån gång (vilket är ett väldokumenterat fel) så därför käns det extra angeläget att fixa till den för att få ett stabilare system.

M

Link to comment
Dela på andra sajter

men den stora vinsten med dessa moddar ligger nog snarare i bättre ad-da omvandlare om jag förstått saken rätt!

(både delta 1010 och digi002r har ju samma omvandlare vilka är bättre än genomsnittet men inte top of the line...)

Jag har läst en del om dessa moddarna på gearslutz senaste tiden och som jag uppfattat det så är det så att de uppgradera den analoga signalvägen med bättre komponenter. Innan kunde man även få en bättre klocka i sin enhet men nu tydligen säljer de sin egen externa word clock som kostar runt 2500kr som man kopplar med BNC (men det vet du redan att man gör, tänkte mer åt andra som inte kanske känner till det).

Jag har mest läst om MOTU 828MkII modden så det är inte säkert att vad jag sagt stämmer med 002r.

MvH

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...
Fortfarande ingen som testat? Dollarn är ju låg nu så jag är bra sugen! Har läst en del på amerikanska forum att det låter mycket bra, men det har också varit en del problem..

JAg vet som sagt en kollega som har byggt om 2 burkar och är helnöjd. Det enda var att andra gången fick han problem med tullen och fick betala nån extraavgift. MAn skall tydligen fylla i papper att det gäller en repartion och inte ett köp men det hjälpte inte i detta fallet.

Vad är det för problem du har hört om ??

HAr länge tänkt att skicka min burk men då jag inte kan vara utan den så länge måste jag nog köpa en extra 002:a som jag sen säljer igen när jag fått tillbaka den moddade.

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...