Jump to content
Annons

Vad är det för rutmönster?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Varje morgon som man vaknar och öppnar ögonen så ser man ju ett ofullständigt rutmönster, eller hur? Vad är det för nåt? Särskilt tydligt är det om man ligger i sängen, låter ljuset strömma in, men ännu inte öppnat ögonen. Om man då öppnar ögonen i det relativt ljusa rummet, riktade mot det vita taket eller mot en ljus vägg, så ser man detta mönster, som förmodligen är blodkärl. Blundar man och tittar igen, så kan det fortgå i en halvminut från efter det man vaknat. Sedan mattas det av. Normalt?

Men är det en reflektion av hornhinnan eller näthinnan?

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
När jag trycker på ögonen och blundar så är dte guldiga rutor med rundade hörn som flyger runt. Bara så du vet! 😉

Jaja, det har jag med, men det är ju en annan sak, det blir ju inteså varje morgoon när man vaknar...

Det har INTE jag och har aldrig haft! Rundade hörn? Guld? Nä...svarta är maskarna.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Det har jag haft sen jag var tolv, tretton. Det är en form av migrän. Har även "vanlig" sådan. Kolla på Horntons dicice.

? Migrän utan huvudvärk? Jag har ju aldrig huvudvärk.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
nä men om jag stirrar in i en lampa och sedan blundar kan jag framkalla något liknande av vad du säger.

Intressant, mycket intressant! Så det är alltså nån form av chock eller överansträngning för ögat alltså. Jag överreagerar för ljus m.a.o. Pallar inte riktigt med läget från kolsvart natt till morgonljus.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Det är en bug i The Matrix.

Snarare tvärtom. En matris som jag ser under bugg. På dansställen är det ju ofta lite skumt mörkt och blinkande ljus från scenen eller taklampan.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Ögonlocken?

Jag brukar se fraktaler ibland. T.ex om jag blundar jävligt hårt. Då gör det ont i ögonen också.

Ögonlocken? Du menar att synintrycket från ögonlocken ligger kvar? Jag ser ju alltså mönstret när jag slutat blunda.

Om detta med smärta: Att något gör ont är relativt och när det gör tillräckligt ont så svimmar man, det är en naturlig reaktion. Därför har jag svårt att bedöma smärta och om det gör ont eller inte. Har nog en för hög smärttröskel.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en bug i The Matrix.

Snarare tvärtom. En matris som jag ser under bugg. På dansställen är det ju ofta lite skumt mörkt och blinkande ljus från scenen eller taklampan.

☺️

Du börjar bli medveten om den verkliga världen! Är det du som är THE ONE?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Varje morgon som man vaknar och öppnar ögonen så ser man ju ett ofullständigt rutmönster, eller hur? Vad är det för nåt? Särskilt tydligt är det om man ligger i sängen, låter ljuset strömma in, men ännu inte öppnat ögonen. Om man då öppnar ögonen i det relativt ljusa rummet, riktade mot det vita taket eller mot en ljus vägg, så ser man detta mönster, som förmodligen är blodkärl. Blundar man och tittar igen, så kan det fortgå i en halvminut från efter det man vaknat. Sedan mattas det av. Normalt?

Men är det en reflektion av hornhinnan eller näthinnan?

😳

:musik

Känner inte igen fenomenet ☺️

Filma det och lägg upp på YouTube! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ögonlocken?

Jag brukar se fraktaler ibland. T.ex om jag blundar jävligt hårt. Då gör det ont i ögonen också.

Ögonlocken? Du menar att synintrycket från ögonlocken ligger kvar? Jag ser ju alltså mönstret när jag slutat blunda.

Om detta med smärta: Att något gör ont är relativt och när det gör tillräckligt ont så svimmar man, det är en naturlig reaktion. Därför har jag svårt att bedöma smärta och om det gör ont eller inte. Har nog en för hög smärttröskel.

☺️

😕

Vad du än tar, sluta!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Vissa delar av frågan har behandlats tidigare... hur bizzart det än låter. 🙂

https://www.studio.se/index.php?showtopic=23533&hl=

Jepp, jag vet, men varför jag tog upp mitt inlägg i din tråd där igen, som en separat tråd var att min optiker ändrat sig när jag frågade honom igen om detta vid senaste ögonkontrollen!! Nu sa han att han inte visste. Han trodde ju det var näthinnan förra gången.

Och som svar på din fråga i den andra tråden igen, så kan jag säga att jag fortfarande bara ser svart om jag trycker på ögonen, precis som när de är stängda. När jag var yngre däremot, då såg jag alltid orange när jag hade tryckt på ögonen. Jag tror det har med färgseendet att göra. Om man har benägenhet att mest se kalla eller varma färger?

Men för att återgå till denna trådens fråga, så har jag inte fått svaret ännu. Att inga fler upplever det där mönstret efter att ögonen öppnats är lite skrämmande, i och med att jag fått så svårt att se billampor och andra lampor, dag som kväll.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Mönstret är som ett söndrigt spindelnät kan man säga. Svart eller blåsvart åtminstone. På morgonen när man vaknar ser man det mellan varje gång man blundar. Man ser det alltså när man tittar. Och det rör sig inte i sidled, uppåt eller nedåt. Det ligger där som ett nät framför ögonen.

😄

Man kanske borde bytas ut mot jag...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

nope. Inget som jag kan associera med. Men det kanske är migrän... Stinkey lät ju övertygande. Migrän är ju en form av neurologisk avvikelse som inte nödvändigtvis behöver uyttra sig i huvudvärk även om det oftazst är så.

Sömngrus har man ju ibnad. De tär inte så fräscht. HAr funderat på vad det heter egentligen. Och vad det fyller för funktion? Fråga doktorn kanske... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Sömngrus har man ju ibnad. De tär inte så fräscht. HAr funderat på vad det heter egentligen. Och vad det fyller för funktion? Fråga doktorn kanske... 🙂

Hej igen!

Samma fenomen som jag märker när jag vaknar på morgonen erfar jag varje gång som ögonläkaren eller optikern har lyst med en stark lampa in i mina ögon.

Jag tror inte migrän kan framkllas på det sättet! Eller?

Om det nu skulle vara en slags migrän, så är det väl inte jag kan behandla. Jag lider ju inte av just det något särskilt. Det är ju mer ett kuriosa fenomen.

😛

den färska tortellinin är slut//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara upprepa mitt tidigare inlägg...

"Spriten... det är spriten. Köp inte fulsprit, du blir blind."

Kan rekommendera Bowmore en tillräckligt rökig virre som du gärna inte dricker i för stora mängder... Utöver det, vete faen om det här kan hjälpa men ta en titt... Om ögonen tillåter...

Medocular.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...