Jump to content
Annons

Investera i kompressor... LA-2


Lilleman

Recommended Posts

Jag har länge gått och kikat på olika kompressorer, och har nu investerat i UA LA-2A som kommer inom några dagar... Det var den kompressorn jag kom fram till var mest allsidig för mej även om det blev en tung investering... Och den låter verkligen helt fantastiskt... 😲

Finns det någon som har erfarenhet av LA-2a, hur har du isf jobbat med den? 😉

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tror att ganska många har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga.

Jag har just fått mina och plockat in dom i racket...

Men jag har sålt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... 😉

Där sitter dom bara och blänker... 😄

Hur surt är det... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Tror att ganska många har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga.

Jag har just fått mina och plockat in dom i racket...

Men jag har sålt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... 😳

Där sitter dom bara och blänker... 😕

Hur surt är det... 😛

"mina"?

har du köpt flera? 😄

de har ju kommit ut med en dubbel LA2a nu, har du sett den?

Jag blev riktigt sugen när dem introducerade den, frågan är bara vad den kommer ligga på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har 2 stycken sitter i vår "demostudio" på KM. Dom är ju i en klass för sig. Livsinvestering! Och det är klart att man vill ha en kompressor där man kan lyfta av fronten och titta på hederlig gammal elektronik. Glödlampor och allt! 🙂

Ligger dom runt 20.000 eller? För mycket pengar för min del, men känner du att det är en investering du är redo att göra så är det inget att tveka på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att ganska många har jobbat med pluggversionen, men inte den riktiga. Respect för den riktiga.

Jag har just fått mina och plockat in dom i racket...

Men jag har sålt mitt ljudkort och det nya kommer inte före tisdag... 😳

Där sitter dom bara och blänker... 🙂

Hur surt är det... 🙁

"mina"?

har du köpt flera? 🙂

de har ju kommit ut med en dubbel LA2a nu, har du sett den?

Jag blev riktigt sugen när dem introducerade den, frågan är bara vad den kommer ligga på...

Ja, jag köpte faktiskt 2... Av lite olika anledningar...

Jag vet att det har kommit en stereo...

Ligger dom runt 20.000 eller? För mycket pengar för min del, men känner du att det är en investering du är redo att göra så är det inget att tveka på!
Nja, på Thomann får du iaf ge över 29 för en... LA 2A

Jag är så himla sugen att pressa dom lite, men som sagt, inget ljudkort före tisdag... 😠:rolleyes:

Edit: Men jag kan ju visa hur dom ser ut...

:rolleyes:

249477674.img.jpg

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

DA4M8M557311-02.jpg

Porr! 😠

Stackars DBX som står där och ser fjuttig ut 🙂

EDIT: Btw hur funkar SOLO 610:an? Verkar ju väldigt intressant med tanke på priset 😳

Som jag sa tidigare så har jag inget ljudkort... Jag sitter med dom nya prylarna och kan inte riktigt provköra dom... :rolleyes:

Surt... :rolleyes:

Solo 610 ska ju låta bra, men den ser ju ut som en pinn-svets i studion...

Link to comment
Dela på andra sajter

har bara använt LA-2A på sång då vi hyrde in oss i en studio en vecka, vilket blev aldeles underbart....! Du kommer säkerligen aldrig ångra inköpet, såna inköp ångrar man nämligen aldrig..... 😠 grattis....  😳

Maxmax...

Ja, men sakerna finns ju där i racket... Det är ju inte att slänga bort pengarna... Faktum är att dom ofta är en bra investering...

Tack Mr Keys...

Dom orden värmer... Jag försöker övertala min äkta hälft om det... (När barnen har trasiga kläder & leksaker och pedikyren uteblir) 😄

Jag har en känsla av att dom blir långvariga i racket...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket skiljer sig pluggen mot hårdvaran mer än sisådär en 27 laxar och några kilo nostalgi?

som dag och natt eller? 😄

Mvh

Behöver jag säja att man kan använda den utanför datorn... 😠😳

Piccazzo, det är på gång med ett dubbelrack... I stavlimmat tror jag att det blir... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud....det där är en våt dröm ju. har aldrig rattat en LA2A. Pillat på Urei 1176 och LA-3. Men aldrig denna. Vore...helt fantastisk!

Stort grattis till dig och må ni leva i lycklig symbios oräkneliga år framåt.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud....det där är en våt dröm ju. har aldrig rattat en LA2A. Pillat på Urei 1176 och LA-3. Men aldrig denna. Vore...helt fantastisk!

Stort grattis till dig och må ni leva i lycklig symbios oräkneliga år framåt.

😄

Tack Eliasson... Har du vägarna förbi får du gärna komma in och "pilla" lite på den och du är rädd om den... 😄

Jag tittade först på TLA 100 A, men sedan blev det 2 LA 2 av olika orsaker.

Även 2 LA 3:or tittade jag på... Och lite olika kombinations varianter...

Men kombinationerna tror jag inte på i längden...

Jag köpte även en UA Solo 610 som ska bli kul att testa...

Nu får jag en bra lina med Manley micken, SPL preampen (Stereo), Solo 610, eller Jeomeek, genom La 2:orna... 🙂

Jag blir sjuk av att vänta på mitt nya ljodkort som kommer i början av nästa vecka... 🙁

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, när får vi komma till dig och spela in?  😄  😄

Du är alltid välkommen Linus när du känner för det... Platsen "tekniknörd" är ledig i studion... 🙁

Vilken Joemeek pre har du?

Jag har sneglat lite på SixQ och om det är den eller någon liknande du har kan du väl skriva ett kort utlåtande?

Jag har Jeomeek VC1, en lite äldre modell med kompressor...

Den här länken fick jag själv av den gode Claes Jeomeek VC1

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också lite nyfiken på SOLOn... Jag tycker olikt många andra att den ser jävligt charmig ut 😄

I övrigt måste jag ju gratulera till vad som måste vara en sjukt bra investering. Jag har inte heller rattat en riktig LA2A, men min mjukvara är också bra 😄

Hur mycket bättre är hårdvaran?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också lite nyfiken på SOLOn... Jag tycker olikt många andra att den ser jävligt charmig ut 😄

I övrigt måste jag ju gratulera till vad som måste vara en sjukt bra investering. Jag har inte heller rattat en riktig LA2A, men min mjukvara är också bra 🙂

Hur mycket bättre är hårdvaran?

Tack...

Jag tycker Solo'n är råful, och inte passar någonstans, mer än i en bilverkstad... 🙁

Vad gäller mjukvara mot hårdvara är det ett egen bedömmning man får göra...

Det skulle säkert kunna bli en evighetsdiskussion i sann forum anda PC vs Mac... Logic eller Pro-tools...

Men jag vet ju vad jag tycker... Jag kikade bland annat på Focus Rite Liquid mix som Hasse skrev upp så i senaste Studio...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men eftersom du nu sålt ditt mixerbord och köpr på dig dessa dyrgripar så undrar man ju vilket ljudkort du satsat på för att lägga dig på samma nivå i hela kedjan  😄

Ärligt talat så har jag inte bestämt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med väska såklart 😄 )

Så det är det jag får i nästa vecka...

Det kommer att funka utmärkt även i studion ett tag framöver...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men eftersom du nu sålt ditt mixerbord och köpr på dig dessa dyrgripar så undrar man ju vilket ljudkort du satsat på för att lägga dig på samma nivå i hela kedjan  🙁

Ärligt talat så har jag inte bestämt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med väska såklart 😄 )

Så det är det jag får i nästa vecka...

Det kommer att funka utmärkt även i studion ett tag framöver...

Samma kort som jag, tur att jag har nåt som matchar din utrustning iaf 😄 haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men eftersom du nu sålt ditt mixerbord och köpr på dig dessa dyrgripar så undrar man ju vilket ljudkort du satsat på för att lägga dig på samma nivå i hela kedjan  🙂

Ärligt talat så har jag inte bestämt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med väska såklart 🙁 )

Så det är det jag får i nästa vecka...

Det kommer att funka utmärkt även i studion ett tag framöver...

Samma kort som jag, tur att jag har nåt som matchar din utrustning iaf 😕 haha!

Vad ska jag säja om det... Om du inte söp så in i helvete illa och drällde instrument omkring dej på fyllan kunde du också få pengar över att handla lite kompressorer... 😲🙁 (Skojade bara, du bjöd på den)

Jag vet att du nämnde någonstans att du kör på traveler, och är nöjd med det eller...?

Har du någon annan burk typ PRESONUS Central Station eller kör du bara med kortet...

Jag är medveten om att Traveler har många av dom funktionerna, men dock inte alla...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men eftersom du nu sålt ditt mixerbord och köpr på dig dessa dyrgripar så undrar man ju vilket ljudkort du satsat på för att lägga dig på samma nivå i hela kedjan  🙂

Ärligt talat så har jag inte bestämt exakt vilket ljudkort jag ska ha, men jag har alltid suktat efter ett Motu Traveler kort att ha med mej ut... (Med väska såklart 🙁 )

Så det är det jag får i nästa vecka...

Det kommer att funka utmärkt även i studion ett tag framöver...

Samma kort som jag, tur att jag har nåt som matchar din utrustning iaf 😕 haha!

Vad ska jag säja om det... Om du inte söp så in i helvete illa och drällde instrument omkring dej på fyllan kunde du också få pengar över att handla lite kompressorer... 😲🙁 (Skojade bara, du bjöd på den)

Jag vet att du nämnde någonstans att du kör på traveler, och är nöjd med det eller...?

Har du någon annan burk typ PRESONUS Central Station eller kör du bara med kortet...

Jag är medveten om att Traveler har många av dom funktionerna, men dock inte alla...

Jag har ett Allen & Heathbord samt en Mindprint channelstrip utöver Travelerns egna preamps som faktiskt låter riktigt bra med tanke på att man får 4 stycken med kortet.

Lyssning sköter jag via en Samson C-control som funkar kalas och det är även den jag använder som talkback.

Är dock lite sugen på en SOLO 610 eller dylikt för att få en riktigt bra enkanalskedja.

Det enda som krånglat med MOTU-kortet är att Logic Express inte funkar så bra med kortet eftersom man inte kan använda bussarna vilket tydligen beror på att travelern har för många utgångar vilket gör att Logic inte fattar.

Men ska du köra PC och Cubase så kommer det rulla på hur bra som helst! 😮

Ska ta med kortet och spela in på jobbet nu om ett par dagar så kan kanske slänga upp nåt exempel på hur det egna preampsen låter

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste hitta något sätt att koppla in talkbacken i systemet, resten tror jag funkar... 🙁 Jag skulle kunna tänka mej en liten mixer, men har inte hittat någon för rätt pengar... Man vill ju inte gärna dra linan genom en tråkburk...

Jag tror att jag skulle kunna gå direkt på min Millenium hörlursförstärkare och få ut talkbacken den vägen... Den är nämligen 2 kanalig för upp till 12 lurar...

Det löser sej med begravningen, bara kärringen dör... säjer alltid farsgubben som var präst... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...