Jump to content
Annons

Voice of an angel


Recommended Posts

Annons
Hehe, nä det e rätt krångligt i början, men det ger sig. Hur ska du komma ut med din musik?

Ja om det tvistar de lärde..

Egentligen så bryr jag mig inte så mycket.Jag har stått på cover scen och sjungit och spelat i 20 år, så det är jag rätt less på.Ska det satsas seriöst så måste låtarna dras till proffs studio,till en fabolös summa.Så jag donar på och har kul på vägen,dränker förläggarna med dynga och nån höjdare 😄 ..Musik ska ju vara kul,samt ge nåt för själen..Och det gör det!

Så jag donar på.

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen en schysst låt. Gillar sånt här, gubbigt och gött.

Trevligt piano.

Men jag är inte så förtjust i trummorna. Ljuden är inget vidare och programmeringen är styltig. Öht känns det som att rytmiken är låtens svaga sida.

Körerna kunde få höras lite mer och kanske utvecklas.

Kanske skulle det låta bra med några stråkar och/eller en hammond i refrängen/bryggan.

Och elgitarr måste du ha! Ett riktigt gubbsolo.

Trevlig låt hursomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe.. Men det är nåt nasalt med sången .. Och det har med delay göra... Kan ha att göra med din medhörning etc etc.. Men det är inte ett normalt reverb i alla fall.. Fast låten är som sagt bra...

Vars har Hegobald varit då??? Jo.. Gammla datorbuken kraschade och nu sitter jag med en ny med bättre lyssnig dessutum.. Desutom ska jag strax flytta närmare H-mike.. Kanske vi kan träffas??? Kommer att bo på Vermlandsgatan 1 i Degerfors efter den 8 december. 😄

Nasalt med sången..Menar du på sista reffen? Den ligger lite för högt i tonläge för mig(det blir alltid lite nasalt när jag försöker nå över min förmåga)..eller menar du över lag? Jag har ett par tättslutande sennheizer,när jag sjunger,så det är inget läck eller så..jag vet ju att du begriper detta så förklara för en novis - please..

Ok,kul att du fick dig en ny data..min börjar bli på fallrepet.

Hur långt kan det vara mellan degerfors och Boden? Kom hit så bjuder jag på bira!..Har du ett Ljudjobb däruppe?

Micael

Näe.. Jag hör ingen reverb alls på sången.. Utan nåt som låter dubbat i 5~10 Ms regionen.. Det är det som gör att jag tycker det låter burkigt/nasalt.

Degerfors-Boden.. 🙂 Sorry blandande ihop dig med brinnande Sven tror jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena fin sak det här det ska nog vara ett shuffle baserat trumbeat på den här typ tutu tutu tutu tutu 😄 . Bara ensamma långa toner inledningsvis på basen sen kan du klämma ditt en och annan till, oxå i shuffle. Hhatten och kantslagen skulle jag ta bort tycker dom inte behövs överhuvudtaget. Det blir riktigt skitbra ändå tror till och med det skulle förstärka feeling ännu mer. Fin lyssning ser fram mot att få höra hela låten.

Göran

Hej göran.

Shuffle,hur kunde jag missa det? Låter helt rätt..när jag nynnar till.

Men om jag skippar Hhatten,vad ska jag ta ta ta ta a med? Riden som gsol föreslog? Eller har du andra förslag?

Mvh

Micael

Hallå igen jag menade den där som är själv i början och som kommer igen nån gång till inte den i själva trumspåret som startar sen där ska den ju vara med. Man är ingen supertalang på att förklara sig via text 😆 så slå en signal om du har lust och tid nån dag. PM:a nån dag före så kanske jag hinner lyssna ännu mer ingående innan och försöka vara lite tydligare, om jag kan vill säga 😆 . Lycka till det är en bra låt.

Göran

Tjena Göran.

Jag tror att jag har det nu,en liten kombination av shuffle och det jag gjort under reffarna låter GÖTT. Stack in lite pukor och la om tata tata prylen med lite softare ljud.Drog ned baskaggen och la kantslag på virveln i stället.Det blev klart bättre!

Virveln dominerade för mycket.Skippade även synkoperna på första versen,de som kantslaget gjorde - passade inte in,men det var ju bara en test!

Basen väntar jag med tills jag har sticket på plats.Gjort ett intro idag - helt ok,men bara med piano..

Ringer på nån dag,ha de gött.

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanongo sång!!!! 😎 Trummor och bas är inte lätt at få naturligt i en sånhär luftig låt, riktiga trummor och bas kanske? 🙂

repris: kanongo sång!!!!!!!!!!!

Tack altzi för att du gillade min sång..

Trummorna var problemet under uppbyggnaden av låten.Jag hittade inte rytmen,men det har löst sig. Basen låter väl inte så illa? Klart en grym basist skulle få till det,vilket jag definitivt inte är..Så småningom kanske jag lyckas lura hit nån..he he

Anyway - Track för feedback.

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...