Jump to content
Annons

audacity


Bluemoon

Recommended Posts

jag håller på med att spela in sång i detta program, men jag måste medge att det inte finns mycket man kan göra.

Är det nån som använder sig av detta prog.? eller bör man sattsa på nått annat för röstinspelning?

Har försökt att använda mig av "Nyqvist effekter".... men förstår inte hur man ska komma åt dem då de inte verkar finnas i programmet. Har kollat deras sida efter dessa nyqvist effekter, men det var rätt svårt att förstå.

nån som vet? programmet är ju mycket lätt att förstå annars så.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Cubase SE3 t.ex. kostar väl en dryg tusenlapp, och det kommer man riktigt långt på som nybörjare!

Och inte bara nybörjare, även erfarna och professionella användare kommer långt med SE. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa. men jag fick med sonar by the way när jag köpte ljudkort. men det verkar lite klurigt. har fått erfarenhet av att cubase är lättare.

Det är mycket en smaksak. Varför inte testa Sonar lite till? Om du blir kompis med programmet slipper du lägga ut pengar på ytterligare ett program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Audacity är trevligt på många sätt, jag använder det mycket men om man ska spela in flera kanaler skulle jag föredra den där versionen av Sonar som följde med ditt ljudkort. Det är inte alls lurigt när man väl greppat det. Jagt orkar sällan hålla på med sånt som är det minsta krångligt men Sonar kom jag in i fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa. men jag fick med sonar by the way när jag köpte ljudkort. men det verkar lite klurigt. har fått erfarenhet av att cubase är lättare.

har du kollat in SonarForumet???

där lär det finnas en del hjälp..

annars finns ju alltid cakewalks supportsajt

vilken version av sonar är det som du fick med???

edit: hittade en länk till!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att få effekter i audacity. Det har vst-stöd vilket innebär att du kan ladda ner effekter som inte kommer med programmet. kolla på kvr.com för massa gratiseffekter som man kommer väldigt långt på.

kollade in på sidan men där verkade det inte finnas mycket....eller? dom gjorde hemsidor stod det ??

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa. men jag fick med sonar by the way när jag köpte ljudkort. men det verkar lite klurigt. har fått erfarenhet av att cubase är lättare.

har du kollat in SonarForumet???

där lär det finnas en del hjälp..

annars finns ju alltid cakewalks supportsajt

vilken version av sonar är det som du fick med???

edit: hittade en länk till!

Du glömde ju detta forum 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa. men jag fick med sonar by the way när jag köpte ljudkort. men det verkar lite klurigt. har fått erfarenhet av att cubase är lättare.

har du kollat in SonarForumet???

där lär det finnas en del hjälp..

annars finns ju alltid cakewalks supportsajt

vilken version av sonar är det som du fick med???

edit: hittade en länk till!

Du glömde ju detta forum 🙂

javisst.. jag är glömsk.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att få effekter i audacity. Det har vst-stöd vilket innebär att du kan ladda ner effekter som inte kommer med programmet. kolla på kvr.com för massa gratiseffekter som man kommer väldigt långt på.

kollade in på sidan men där verkade det inte finnas mycket....eller? dom gjorde hemsidor stod det ??

Rätta adressen är http://www.kvraudio.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...