Jump to content
Annons

Hep Stars - Wedding


Nad

Recommended Posts

Nu är det dags för Er gamlingar att gräva i lådan och plocka upp singelalbumet

Ni köpte på Broddmans 1965 (eller alternativt format) och riva av "Wedding" med Hep Stars! 😄

Va faan...Nu är det tredje gången jag spelar denna mp3:a och vid 01.22,

under Bennys andra "intro"-lir på orgeln (dadada-dadada-dadada) så

hörs en klart tydlig harkling! Har jag aldrig tänkt på förr. Hör Ni den också???

Naddeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

He! Skitlängesen jag lyssnade på Wedding. En bra låt är det iaf! Märkligt vad de släppte igenom på den tiden men utan datorer imponerande vad de presterade.

Hört när nån reser sig på en Dylanlåt (knarrar till) och lite oprecisa grejor på den annars fantastiska I am the walrus (Beatles).

Link to comment
Dela på andra sajter

Idén var din och kul! 😄

Nej jag tänkte bara höra med Er andra stofiler ifall Ni hörde samma pryl som JAG! 🥰 Men Du utvecklade den liksom! Och det blir ju mycket intressantare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet vilken låt du menar jag har inte hört... personligen tycker jag att det är roligare när en del såna ljud hakar på, föredrar det framför perfekta digitala inspelningar utan missljud på något sätt. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta görs även i Sverige under 2000 talet, om man lyssnar på Kaahs första singel "Kalla mig" så hör man en jättetydlig harkling. Vet inte om de kunde det där med "ctrl" x det är inte direkt så att man kan missa det. Det är nånstans mitt i låten eftersom jag inte gillar han något nämvärt så har jag ju givetvis inte låten och kan inte säga exakt var det är men lyssnar ni så hittar ni...

Föreslår en tävling där ni kan säga när i låten det är...några som vill anta denna utmaning och ta reda på detta.

Sen en liten svårare grej, hör ni klippet i TOTOs "Hold the line.." lyssna på gitarr grejen innan refräng så får ni en ledtråd....

Ha det gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...