Jump to content
Annons

UAD-1 eller UAD-1e?


puffra

Recommended Posts

hej,

jag har testat UAD-pluggarna en del i en studio som mitt band har varit lite i och det har väckt ett ganska stort ha-begär kan man väl minst sagt säga 😛 ...

hur som helst, det varkar finnas lite folk här som har lite bättre koll än vad jag har.

vad skiljer egentligen UAD-1 och UAD-1e (PCI Express) mer än anslutningen? hur funkar det om man köper det begagnat med licenser och så? är det något speciellt att tänka på?

tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skillnaden mellan dessa kort är som du säger, ingen skillnad. Möjligtvis att pcie är mer stabilare? Men vad det gäller begagnat så följer pluggarna med. Typ köper du ett project pak så ska dom pluggarna följa med till nästa person. SEN vet jag inte hur det blir med tillköpta pluggar utöver dom befintliga vid köpet för personen före dig. Just nu så sker det rätt mycket omstruktureringar för många uadanvändare som vill uppgradera eftersom det kommer nya moderkort/macdatorer med just pcie. Och jag tror att det inte ska vara några problem för den som vill byta från pci till pcie och vill få med sig sina tidigare inköpta pluggar till det nya pcie-kortet. Och är det så, så blir nästkommande ägare utan dom pluggarna och får köpa dom på nytt. Men supporten på uad är verkligen svinbra och dom svarar alltid, och om man har några önskningar så styr dom upp det. Det är det som är det fina med att binda pluggen till kortet. Så skulle det vara så att personen innan dig vill sälja rubbet så får den personen maila uad och informera så ska du få med dig dom pluggarna. Är inte helt hundra där. Men jag tror det är så.

Skulle inte förvåna mig att om man exempelvis har ett kort och vill uppgradera till pcie, så kan man splitta upp pluggarna på vad man vill ha med sig och dom som man vill skicka vidare. Exempelvis. Du har en bil och vill sälja den. Men du vill ha med dig fälgarna men inte däcken, typ.

Men det är vad jag tror 😛

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

skillnaden är väl egentligen att apple valde att inte ha kvar ngra pci platser på sina nya datorer.. 🙁 rätt mig om jag har fel..

och satte därför in pci-express...

det är möjligt att jag fått allt om barfota.. jag är trött efter dagens aktiviteter!!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...