Jump to content
Annons

Vilken UAD-plug skall jag köpa ?


Audiorent

Recommended Posts

Fick en 50 $ check att använda på UAD:s online store. Måste användas innan siste september men jag kan inte bestämma mig vad jag vill ha. Några tips ?

Har bara projekt-pak plus LA-2. De pluggar som jag använder absolut mest är Pulteq och LA-2. Eftersom jag fullkomligen älskar Pulteq:en så funderar jag lite på Pulteq-pro.

En annan jag sneglat på är Plate 140.... någon som har den och kan ge ett utlåtande ??

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fick en 50 $ check att använda på UAD:s online store. Måste användas innan siste september men jag kan inte bestämma mig vad jag vill ha. Några tips ?

Har bara projekt-pak plus LA-2. De pluggar som jag använder absolut mest är Pulteq och LA-2. Eftersom jag fullkomligen älskar Pulteq:en så funderar jag lite på Pulteq-pro.

En annan jag sneglat på är Plate 140.... någon som har den och kan ge ett utlåtande ??

Matte

Pultec Pro är exakt som Pultec. Det har bara lagts till en midsektion, alltså en eq för mellanregistret. Den delen är precis lika bra som dom anda två. Sen är ju frågan om du behöver det? Det ska tilläggas att Pultec Pro är väldigt mycket mer törstig på cpu än den vanliga Pultecen.

Däremot så tycker jag att du ska slå till på Plate 140. Den slår alla plåtreverb. Snyggare platereverb finns inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Doktorn, kan du lägga upp en enkel grej med trummor med och utan plate-ekot? För att få en bild av det? Man har ju ännu några dar tid att bestämma sig!

edit: sitter på PowerCorens reverb, därav min lilla skepticism angående behovet av pleitten.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...