Jump to content
Annons

Uozon

Recommended Posts

Annons

Lead melody är skit lätt när man har bra grejer i sin data.

Du behöver nåt som heter VIp zone. Det är skit bra för Scooter.

Sen behöver du nåt som heter talang och det hänger automatiskt med FL.

Musikalitet är inte så viktigt.Jobba på en bra låt istället.

Alla mina bra melodier börjar på C3. Det finns i piano roll.

Stora högtalare är jätteviktigt.Creative speakers funkar inte.

18 tums basar eller ännustörre helst.

Jag är nog bättre än Basshunter coh jag har skitfet bas.

Redigerat av joe_labero
Link to comment
Dela på andra sajter

Joe Labero kan trolla fram vad som helst utan någonting alls, men de här hjälpmedlen underlättar t om för honom. De måste alltså vara gudomligt bra.

Mer seriöst så vet jag egentligen inte. Brukar mest gå på känsla, vilket dock inte verkar ha visat sig så bra hittills, iaf om man räknar på antalet svar på mina Demoinspelningstrådar XD

Link to comment
Dela på andra sajter

Lead melody är skit lätt när man har bra grejer i sin data.

Du behöver nåt som heter VIp zone. Det är skit bra för Scooter.

Sen behöver du nåt som heter talang och det hänger automatiskt med FL.

Musikalitet är inte så viktigt.Jobba på en bra låt istället.

Alla mina bra melodier börjar på C3. Det finns i piano roll.

Stora högtalare är jätteviktigt.Creative speakers funkar inte.

18 tums basar eller ännustörre helst.

Jag är nog bättre än Basshunter coh jag har skitfet bas.

det låter lite ironi över det hela men men vilka ljud rekomenderar du några favorit ljud. åh vad beträffar vipzone så hittar jag inget bra ljud där.

ska väl testa mig fram till bra lead melodier länak gärna några som du gjort

Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)
Lead melody är skit lätt när man har bra grejer i sin data.

Du behöver nåt som heter VIp zone. Det är skit bra för Scooter.

Sen behöver du nåt som heter talang och det hänger automatiskt med FL.

Musikalitet är inte så viktigt.Jobba på en bra låt istället.

Alla mina bra melodier börjar på C3. Det finns i piano roll.

Stora högtalare är jätteviktigt.Creative speakers funkar inte.

18 tums basar eller ännustörre helst.

Jag är nog bättre än Basshunter coh jag har skitfet bas.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

HaHa annars finns deet för programerade deeet ända du behöver göra är att dra slingor ( långa ) till den melodin som du ska ha, Sen väljer du bara samplern på Arpeggiate o.s.v va du nu vill at det ska va du kan även välja leads och lite allt möjligt sen kan du ändra hur långt avstånd mellan oktaverna den ska spela med.. lycka till ! .... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lead melody är skit lätt när man har bra grejer i sin data.

Du behöver nåt som heter VIp zone. Det är skit bra för Scooter.

Sen behöver du nåt som heter talang och det hänger automatiskt med FL.

Musikalitet är inte så viktigt.Jobba på en bra låt istället.

Alla mina bra melodier börjar på C3. Det finns i piano roll.

Stora högtalare är jätteviktigt.Creative speakers funkar inte.

18 tums basar eller ännustörre helst.

Jag är nog bättre än Basshunter coh jag har skitfet bas.

det låter lite ironi över det hela men men vilka ljud rekomenderar du några favorit ljud. åh vad beträffar vipzone så hittar jag inget bra ljud där.

ska väl testa mig fram till bra lead melodier länak gärna några som du gjort

Hehe bättre en bass hunter ( host ) det spelar ingen roll hur bra man kan hantera programet du kan säkert skruva till finnare bas o ljud en bass hunter men det är inte meningen att man ska va så bra som möjligt när det gäller musik man ska ha mycket fantasi och komma på nått som ingen anna har kommit på än ni har säkert hört drunkey monkey eller va han kallas hans grejer suger fett hans bas trummorna allt inte direct skickligt gjort men deen iden han har att använda Saxofon till den melodin han har vallt gjorde så att han nu är känd det var hans musik öra och hans fantasi som gjorde han känd han behövde inte kunna mycket alls om programmet jag kan skruva till det bättre en han men hans ideè gör att han lätt blir bättre en många andra....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så lätt att få fram lead-riff, men den lättaste metoden är två-finger-metoden.

Ta båda pekfingrar och börja plinga på synthen, sen varierar du vilka noter dina fingrar ska spela. Kör höger-vänster-höger-vänster osv

Den kanske inte alltid funkar, men den brukar ge rätt bra inspiration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så lätt att få fram lead-riff, men den lättaste metoden är två-finger-metoden.

Ta båda pekfingrar och börja plinga på synthen, sen varierar du vilka noter dina fingrar ska spela. Kör höger-vänster-höger-vänster osv

Den kanske inte alltid funkar, men den brukar ge rätt bra inspiration.

DEt är sådana melodier som man får fram där som jag lägger som bakgrunds melodier... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hehe bättre en bass hunter ( host ) det spelar ingen roll hur bra man kan hantera programet du kan säkert skruva till finnare bas o ljud en bass hunter men det är inte meningen att man ska va så bra som möjligt när det gäller musik man ska ha mycket fantasi och komma på nått som ingen anna har kommit på än ni har säkert hört drunkey monkey eller va han kallas hans grejer suger fett hans bas trummorna allt inte direct skickligt gjort men deen iden han har att använda Saxofon till den melodin han har vallt gjorde så att han nu är känd det var hans musik öra och hans fantasi som gjorde han känd han behövde inte kunna mycket alls om programmet jag kan skruva till det bättre en han men hans ideè gör att han lätt blir bättre en många andra....

Shit. Du måste börja använda punkter och kommatecken, annars blir det sjukt svårt att läsa det du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe bättre en bass hunter  ( host )  det spelar ingen roll hur bra man kan hantera programet du kan säkert skruva till finnare bas o ljud en bass hunter  men det är inte meningen att man ska va så bra som möjligt när det gäller musik man ska ha mycket fantasi och komma på nått som ingen anna har kommit på än ni har säkert hört  drunkey monkey  eller va han kallas hans  grejer suger fett hans bas trummorna allt inte direct skickligt gjort  men deen iden han har att använda Saxofon till den melodin han har vallt gjorde så att han nu är känd  det var hans musik öra och hans fantasi som gjorde han känd  han behövde inte kunna mycket alls om programmet jag kan skruva till det bättre en han men hans ideè gör att han lätt blir bättre en många andra....

Shit. Du måste börja använda punkter och kommatecken, annars blir det sjukt svårt att läsa det du skriver.

Über-word! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe bättre en bass hunter   ( host )  det spelar ingen roll hur bra man kan hantera programet du kan säkert skruva till finnare bas o ljud en bass hunter  men det är inte meningen att man ska va så bra som möjligt när det gäller musik man ska ha mycket fantasi och komma på nått som ingen anna har kommit på än ni har säkert hört  drunkey monkey  eller va han kallas hans  grejer suger fett hans bas trummorna allt inte direct skickligt gjort  men deen iden han har att använda Saxofon till den melodin han har vallt gjorde så att han nu är känd  det var hans musik öra och hans fantasi som gjorde han känd  han behövde inte kunna mycket alls om programmet jag kan skruva till det bättre en han men hans ideè gör att han lätt blir bättre en många andra....

Shit. Du måste börja använda punkter och kommatecken, annars blir det sjukt svårt att läsa det du skriver.

Über-word! 😳

😳😳

Edit: 😳

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

i fruty har du ju skalor till höger. i din browser

scores - reference scales.

klicka på den skala du vill använda och dra den till den synth du vill använda.

då skall du få alla tonerna stapplade ovanpå varandra. för att göra en melodi så drar du ut dom så att dom ligger eftervarandra, det är tillåtet att använda samma ton flera gånger. använd gärna cut och quantise function på dina melodier så blir dom lite mera trance-iga.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man gör lead melody typ ungefär som Basshunter, Scooter .mfl nåt man bör tänka på. Har ni några tips. länka gärna några egna lead meldis ni har gjort

Känner mig strandad när det kommer till att jag ska göra en melody

Haha, som om basshunter var fadern till alla melodier i hela världen. Dessutom hör väl den här frågan bättre hemma i ett musikteori forum. Fast du kanske tänkte att basshunter använder FL-Studio och Basshunter gör melodier, så därför passar det sig hära. Den mest grundläggande kunskapen om musik kan hittas hära: http://www.musictheory.net/

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodier är något man lär sig genom att lyssna mycket..

Sitt å pilla i pianorollen så lär man sig ganska snabbt vilka toner som

låter bra tillsammans(under & övertoner)

Om du t.ex går ner med undertonen från A#3 till F#3,

gå då istället upp med övertonen från till exempel C#5 till F5..

Ha de 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...