Jump to content
Annons

Problem med kopplingar till ljudkortet


Royalbe

Recommended Posts

Hejsan allesammans!

Fick under sommaren för mig att jag skulle ordna med en liten studio i mitt rum och drog till börsen och köpte ett M-Audio Fast Track Pro.

Ett tag senare lämnade jag in den på service eftersom utgångarna inte fungerade, men Musikbörsen tyckte annorlunda och sa att det fungerade, så jag vänder mig till er kära vänner.

if_fasttrackpro_xl.jpg

Det rödmarkerade i bilden har jag kopplat till mixerns "Main Mix", testar att ställa in allt i properties och testar lätt med Ljudinspelaren, kan sjunga och spela hur mycket jag vill....det kommer fortfarande inte in något i datorn.

Det är även så att jag har ett internt ljudkort inkopplat samtidigt, kan det ha med något att göra?

Tack!

Redigerat av Royalbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du för OS? Kan bli konflikter mellan ljudkort, men en modern dator (Mac) kan ha flera ljudkort samtidigt och köras på olika mjukvara. Men ditt ljudkort ska kopplas via RCA till mixerbord, så om det inte fungerar är det kanske du valt fel drivrutin för programmet/ljudkortet.

a

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...