Jump to content
Annons

Elgitarr


Itzhak

Recommended Posts

Annons

Upphör inte förvånas över dessa orediga förklaringar.....men att läsa Blocket-annonser kan rädda en tråkig kväll ibland 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Man kanske skulle slå till 😆

Nja, jag vet inte riktigt... hade den varit stämd så kanske jag kunde lagt ett bud men nu... njaeee...

Edit:

Fast kanske ändå - om basen är stämd! 😏

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Man kanske skulle slå till 😛

Nja, jag vet inte riktigt... hade den varit stämd så kanske jag kunde lagt ett bud men nu... njaeee...

Edit:

Fast kanske ändå - om basen är stämd! 😉

mmm jobbigt.. Men det är klart känner en som känner en som har en bror som är ruuskigt säker på att stämma gitarrer och basar.... Får kolla med han

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om gamla goda hobbexkatatlogen. Någon som minns den?

Där sålde de elgitarrer med undetexten (minns inte ordagrant men..) ungefär så här:

Elgitarr s.k planka en tuff modell med strängar i rostfritt stål. Två mikrofoner s.k. pickups för att kunna koppla in den i en förstärkare och få det där speciella Jimmy Hendricks ljudet.

Något sånt. Var speciellt förtjust i formuleringen "strängar av rostfritt stål" som bitit sig fast liksom. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om gamla goda hobbexkatatlogen. Någon som minns den?

Där sålde de elgitarrer med undetexten (minns inte ordagrant men..) ungefär så här:

Elgitarr s.k planka en tuff modell med strängar i rostfritt stål. Två mikrofoner s.k. pickups för att kunna koppla in den i en förstärkare och få det där speciella Jimmy Hendricks ljudet.

Något sånt. Var speciellt förtjust i formuleringen "strängar av rostfritt stål" som bitit sig fast liksom. 😕

Jodå, minns det också... var det inte av märket "Cort" har jag för mig? Hade en kompis som fick en sådan precis när vi hade börjat lira.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, minns det också... var det inte av märket "Cort" har jag för mig? Hade en kompis som fick en sådan precis när vi hade börjat lira.

Jag hade faktiskt en Cort en gång... Köpte den av en f.d klasskompis i redan fallfärdigt skick. Innanmätet envisades med att rinna ut på golvet, man fick dra på en silvertejp ibland, samt löda den typ en gång i veckan. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Där sålde de elgitarrer med undetexten (minns inte ordagrant men..) ungefär så här:

Elgitarr s.k planka en tuff modell med strängar i rostfritt stål. Två mikrofoner s.k. pickups för att kunna koppla in den i en förstärkare och få det där speciella Jimmy Hendricks ljudet.

what more do you need?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...