Jump to content
Annons

Har du röstat?


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

På söndag kommer jag att sätta på mig finkavajen, öppna en öl, tända en cigarill och sedan gå de 50 metrarna till vallokalen och avlägga min röst.

...och om det finns valsedlar för Sverigedemokraterna eller NSF utlagda där funderar jag på att göra mitt bästa för att plocka med mig så många som möjligt till min vän papperskorgen. Eller kanske råka hälla ut min öl över dem...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

...och om det finns valsedlar för Sverigedemokraterna eller NSF utlagda där funderar jag på att göra mitt bästa för att plocka med mig så många som möjligt till min vän papperskorgen. Eller kanske råka hälla ut min öl över dem...? 😲

I demokratins namn är det ju förkastligt att göra så - men i fallet med SD och liknande, är jag nog benägen att instämma ändå... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

...och om det finns valsedlar för Sverigedemokraterna eller NSF utlagda där funderar jag på att göra mitt bästa för att plocka med mig så många som möjligt till min vän papperskorgen. Eller kanske råka hälla ut min öl över dem...? 😆

I demokratins namn är det ju förkastligt att göra så - men i fallet med SD och liknande, är jag nog benägen att instämma ändå... 😉

Jo, jag vet att det inte riktigt är "politiskt/demokratiskt korrekt", men det är ju å andra sidan inte partierna i fråga heller... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lite lustigt att två trådar om Valet 06 har uppstått, "har du röstat?" och "hur ska du rösta?". Varför inte en Gallup?

😆

Jo jag tänkte på det också... Sätt igång en Gallup ! Ska bli intressant hur forumiterna i överlag är inriktade...

Edit: Jag kan ju göra en annars...

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

OKej håller på med en Gallup...

Vilka svarsalternativ ska finnas med mer än dessa ?

Socialdemokraterna (s)

Moderata samlingspartiet (m)

Folkpartiet liberalerna (fp)

Kristdemokraterna (kd)

Vänsterpartiet (v)

Centerpartiet ©

Miljöpartiet de gröna (mp)

Sverigedemokraterna (sd)

Piratpartiet (p)

Feministiskt initiativ (Fi)

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

"Blankröst/röstar inte" borde väl va med också.

(Är det nån skillnad på att inte rösta och att rösta blankt längre?)

2002 glömde jag rösta ska ja va ärlig å erkänna 😆

Men det är ju samma effekt som att rösta blankt vad jag vet (hade ändå röstat blankt)...

Nu har jag gjort Gallup iaf. Men ingen moderator har kollat på den..

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

"Blankröst/röstar inte" borde väl va med också.

(Är det nån skillnad på att inte rösta och att rösta blankt längre?)

2002 glömde jag rösta ska ja va ärlig å erkänna 😄

Men det är ju samma effekt som att rösta blankt vad jag vet (hade ändå röstat blankt)...

Nu har jag gjort Gallup iaf. Men ingen moderator har kollat på den..

Blir inte gallupen godkänd, så kan man fixa en sådan här: http://www.webvoter.net - och sedan lägger man upp lite kod på sin hemsida och låter folk komma dit och rösta i stället...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Blankröst/röstar inte" borde väl va med också.

(Är det nån skillnad på att inte rösta och att rösta blankt längre?)

2002 glömde jag rösta ska ja va ärlig å erkänna 😄

Men det är ju samma effekt som att rösta blankt vad jag vet (hade ändå röstat blankt)...

Nu har jag gjort Gallup iaf. Men ingen moderator har kollat på den..

Blir inte gallupen godkänd, så kan man fixa en sådan här: http://www.webvoter.net - och sedan lägger man upp lite kod på sin hemsida och låter folk komma dit och rösta i stället...

Okej, tack för tipset.

Men förstår inte varför den inte skulle kunna bli godkänd.

Såhär står det i alla fall: "Sorry, some required files are missing, if you intended to view a topic, it's possible that it's been moved or deleted. Please go back and try again."

Link to comment
Dela på andra sajter

OKej håller på med en Gallup...

Vilka svarsalternativ ska finnas med mer än dessa ?

Socialdemokraterna (s)

Moderata samlingspartiet (m)

Folkpartiet liberalerna (fp)

Kristdemokraterna (kd)

Vänsterpartiet (v)

Centerpartiet ©

Miljöpartiet de gröna (mp)

Sverigedemokraterna (sd)

Piratpartiet (p)

Feministiskt initiativ (Fi)

Tycker det räcker med riksdagspartierna, annat parti och blankröst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt sverige.

Min spanska flickvän hade ett helvete att ens få tag på ett tillfälligt uppehålls tillstånd. Till slut fick hon ett 3-årigt uppehållstillstånd just för att hon bor med mig och studerar på stockholms universitet. Hur det nu kan va så jävla svårt att få bo i sverige om man kommer från SPANIEN (inom eu) fattar jag inte. J*vla pappervändar hjältar som styr det här landet.

NU till saken, hon har TROTS sitt tillfälliga uppehålls tillstånd, fått valblanketter.

VAA??????????????

Hur i h*lvete kan hon helt plötsligt vara berättigad en röst gällande sveriges regering när hon bara får stanna i 3 år p.g.a. studier. Inte för att jag klagar, men vafan håller dom på med?!

Fy skatan, dags att byta ut den där högen skitstövlar som styr mot nåt som kanske funkar. Jag frågade min toalettborste om den ville ställa upp i valet, men den sa att den tar inte hur mycket skit som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

OKej håller på med en Gallup...

Vilka svarsalternativ ska finnas med mer än dessa ?

Socialdemokraterna (s)

Moderata samlingspartiet (m)

Folkpartiet liberalerna (fp)

Kristdemokraterna (kd)

Vänsterpartiet (v)

Centerpartiet ©

Miljöpartiet de gröna (mp)

Sverigedemokraterna (sd)

Piratpartiet (p)

Feministiskt initiativ (Fi)

Tycker det räcker med riksdagspartierna, annat parti och blankröst.

Kan du ha rätt i ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)

Men förstår inte varför den inte skulle kunna bli godkänd.

För att den inte har ett skit med musik att göra?

Kan vara en sådan enkel förklaring, ja.

Personligen tycker jag att man borde kunna göra en poll inom oavsett ämne.

Personligen skulle jag föredra om du inte skrev alls i något ämne.

Redigerat av Fruppe69
Link to comment
Dela på andra sajter

Men förstår inte varför den inte skulle kunna bli godkänd.

För att den inte har ett skit med musik att göra?

Kan vara en sådan enkel förklaring, ja.

Personligen tycker jag att man borde kunna göra en poll inom oavsett ämne.

Personligen skulle jag föredra om du inte skrev alls i något ämne.

Nu blev du ganska off topic 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt sverige.

Min spanska flickvän hade ett helvete att ens få tag på ett tillfälligt uppehålls tillstånd. Till slut fick hon ett 3-årigt uppehållstillstånd just för att hon bor med mig och studerar på stockholms universitet. Hur det nu kan va så jävla svårt att få bo i sverige om man kommer från SPANIEN (inom eu) fattar jag inte. J*vla pappervändar hjältar som styr det här landet.

NU till saken, hon har TROTS sitt tillfälliga uppehålls tillstånd, fått valblanketter.

VAA??????????????

Hur i h*lvete kan hon helt plötsligt vara berättigad en röst gällande sveriges regering när hon bara får stanna i 3 år p.g.a. studier. Inte för att jag klagar, men vafan håller dom på med?!

Fy skatan, dags att byta ut den där högen skitstövlar som styr mot nåt som kanske funkar. Jag frågade min toalettborste om den ville ställa upp i valet, men den sa att den tar inte hur mycket skit som helst.

Om du tittar lite noggrannare på hennes röstsedel så kommer du att se att hon inte alls får rösta i riksdagsvalet, utan endast i kommunalvalet (och ev. till landstinget)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...