Jump to content
Annons

Använda två ljudkort?


thomaslj

Recommended Posts

Hej Alla! Undrar om ni kan ge mig lite tips när D gäller mitt problem.

Jag sitter på ett SBaudigy kort me ett sådant dära 5.1 högtalarsystem till min data.

Och det fungerar utmärkt tills man ska koppla in externa midikällor. Jag är även ägaren till ett line6 toneport aux2 där jag vill koppla in min usb synt. Problemet är att jag inte har några monitorer att koppla till mitt toneport. Borde det inte gå att välja mitt SB kort som "audio out driver" och mitt toneport som " audio IN" ??

Har letat i ljudinställnigarna men hittar inga alternativ=/..

Några förslag?

/ Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Midikällor till "audio in"? Hur tänkte du nu?

Ja, externa midikällor kan användas som midikälla, inte som audiokälla. Du har ingen "audio in" i Reason.

Sätt ditt SB-kort på Audio, och välj Basic MIDI Keyboard med ditt Toneport som midi-ingång. Men jag förstår inte varför du använder ett Soundblaster? Flytta ditt högtalarsystem till din Toneport istället så blir det bättre i alla avseenden.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

"välj Basic MIDI Keyboard med ditt Toneport som midi-ingång".. e ganska ny när D gäller reason så detta är nått ja måste pröva. tack

"Flytta ditt högtalarsystem till din Toneport istället så blir det bättre i alla avseenden"

Detta hade varit det helt klart bästa altenativet, men hur kopplar jag in mitt vanliga "datahögtalarsystem" i mitt toneport?

Toneport kortet´s utgångar e anpassade till monitorsladdar. O mina högtalare har en massa små smala sladdar hah.. har visserligen kollat på olika monitorer en längre tid men går det att koppla in mina nuvarande högtalare så hade det vart det bästa!

Hur går jag till väga?

/ Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

O mina högtalare har en massa små smala sladdar

Vad du behöver är alltså en kabel med 1 st. 3,5millimiters stereotele (hona) i ena änden och 2 st. 6,3millimiters mono-tele (hane) i den andra änden. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du behöver är alltså en kabel med 1 st. 3,5millimiters stereotele (hona) i ena änden och 2 st. 6,3millimiters mono-tele (hane) i den andra änden. tongue.gif

hehe, jo om D hade vart trevligt, men vill inte försaka subben. Du har inga kopplingsförslag om man vill ha med den?

Från min mitt nuvarande SBkort går det 3st RCA sladdar, left/right/subb in i min subbvoffer.

Aux2-kortet har bara två analoga utgångar.

Så hur får man ut ljudet genom två telekablar för att sen gå in i 3st rcajack i subben?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...