Jump to content
Annons

Just Forever


Dahla

Recommended Posts

LÅTNAMN:Just Forever

ARTIST:Rune Dahlen

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD:4:10

KOMPOSITÖR:moi

PRODUCENT:også moi

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.73 mb

STATUS: midt i mellom innspilling og miksing

har senket trommene litt , balansert gitarene bedre og ikke minst, høynet vokalen! 😠

Redigerat av Dahla
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Snygg ljudbild. Inte mycket att anmärka på där! Problemet är att denna typ av musik blir grymt tråkig utan sång på så spela in lite sådan så ska jag kommentera mer.

hehe... ser den! skal få sparket meg bak og få lagt på noe vokal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

På med sången det här blir bra det, kanske lite gitarrslingor som går i bakgrunden på versen också. Trummorna måste fixas till lite också både ljudmässigt och tajta till spelet lite samt minimera det som spelas i fillsen till det nödvändiga. Lycka till Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter typiskt danskt om produktionen. Tydliga influenser av amerikanskt mainstream. Varför har ni danskar inte hittat nåt som sticker ut?

Jag vet, det är svårt att svara på 😆 men jag bara undrar

det jag hör här haltar väldigt mycket vad tighthet osv Detta är en amatör inspelning men ovanstående gäller ju ändå.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter typiskt danskt om produktionen. Tydliga influenser av amerikanskt mainstream. Varför har ni danskar inte hittat nåt som sticker ut?

Jag vet, det är svårt att svara på 🙂  men jag bara undrar

det jag hör här haltar väldigt mycket vad tighthet osv Detta är en amatör inspelning men ovanstående gäller ju ändå.

😄 Å svaret kandiderar väl inte till nobelpris heller.."Danmark" ????.... Oslo.... Det ligger väl fortfarande i Norge... Tillbaka till skolbänken! 😳😄

Tycker f.ö. att det var soft musik, på med sång (som andra skrev) så blir det en "Absolute Ballad"

Kör hårt!!

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter typiskt danskt om produktionen. Tydliga influenser av amerikanskt mainstream. Varför har ni danskar inte hittat nåt som sticker ut?

Jag vet, det är svårt att svara på 🙂  men jag bara undrar

det jag hör här haltar väldigt mycket vad tighthet osv Detta är en amatör inspelning men ovanstående gäller ju ändå.

🙂 Å svaret kandiderar väl inte till nobelpris heller.."Danmark" ????.... Oslo.... Det ligger väl fortfarande i Norge... Tillbaka till skolbänken! 🙂😉

Tycker f.ö. att det var soft musik, på med sång (som andra skrev) så blir det en "Absolute Ballad"

Kör hårt!!

danmark blir vel litt feil ja! 😄

har fått lagt ned halve vokal-sporet nå! håper jeg bare ikke messer opp låten med dårlig tekst og vokal-linjer! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tänkte direkt på Bruce Springsteen när jag lyssnade på detta stycke.

men jag måste ändå säga att synthen/celloljudet eller vad det är som ligger i bakgrunden är skitfult. men ackordföljden faller mig i smaken som fan. ett solo ska tillföra låten någonting och det gör den inte nu enligt mitt tycke. byt ut dem mot...kanske...trumpeter. vet inte. men som solot låter nu så är det inte bra.

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stycke konstruktiv kritik:

I refrängen ligger hihatten öppen på 1 och 3, och stängd på 2 och 4. Skifta det, så blir det bättre flyt. Alltså, det ska vara öppet på 2 och 4, stängt på 1, 3.

Med sång blir det kalas!

takk for den! skal forsøke det!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tänkte direkt på Bruce Springsteen när jag lyssnade på detta stycke.

men jag måste ändå säga att synthen/celloljudet eller vad det är som ligger i bakgrunden är skitfult. men ackordföljden faller mig i smaken som fan. ett solo ska tillföra låten någonting och det gör den inte nu enligt mitt tycke. byt ut dem mot...kanske...trumpeter. vet inte. men som solot låter nu så är det inte bra.

peace!

faktisk første gangen jeg forsøkte meg på å lage en slags "orkestrering" og det er noe slags strings-lyder fra reason (jeg er så utrolig blank på synther som det overhodet går ann å bli!) har prøvd å skjære litt i toppen så de blir mer runde, og ikke fullt så skjærende...

solo er en annen ting ja... er ikke helt fornøyd med den delen selv. lurte på å kanskje prøve bare en melodi-bit uten solo, eller muligens legge inn en bridge isteden... time vil sjå!

Redigerat av Dahla
Link to comment
Dela på andra sajter

hej

jag har två synpunkter

dynamik i låten, den är väldigt platt, jag vet inte vad men något som händer i allafall

sången är väl inte så dålig som du tycker själv men nästa tips kör, kör, kör

då kan du få det att hända lite både iversen med någon stämma här och var, och i ref popbalad måste ha många körer

en åsikt bara

jempa

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev ju bra mycket bättre med sång på! Fram med sången mer dock! Som jag brukar säga: Tycker du att du sjunger dåligt så antingen skiter du i det och låtsas att du är bra och höjer volymen eller så skaffar du en sångare som du tycker är bättre. Att "gömma undan" sången leder ingen vart! (Personligen tycker jag faktiskt att sången låter bra, i alla fall det man hör)

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! Har du lagt till Norway i Stad/plats så att det inte ska bli några missförstånd? 😑

hehe, faktisk ikke! det har stått der hele tiden! 🙂

sangen er vanskelig! jeg hørte på en miks i bilen nå, og der var den virkelig lav, mens anlegget mitt i stuen høres det helt greit ut, det samme gjør det på monitorene mine som jeg spiller inn på! hm... skal høyne vokalen et par db jeg, så skal jeg laste opp en ny fil!

når det gjelder kör så har jeg faktisk rimelig mange stemmer på nå, men de har blitt litt borte i miksen hører jeg... evig arbeid! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...