Jump to content
Annons

Post-alcoholtrauma första satsen ;)


Dividend

Vad anses?  

3 röster

  1. 1. Vad anses?

    • Bra
      2
    • Ok
      0
    • Dåligt
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Post-alcoholtraumakonsert för 1-2 cellos och orkester, första satsen 😆

ARTIST/GRUPP: Dividend

GENRE: Filmmusik, som inte är lika lättillgängligt som mina tidigare alster i den genren (absolut inget avantgarde, men ändå)

LÅTLÄNGD: 4:10

KOMPOSITÖR: Dividend

PRODUCENT: ----""----

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: (ex. mp3

STORLEK: 2.86Mb

STATUS: Inte färdig, behöver bättre VSTi och bättre dator med >4Gb internminne 😉

Ok, skickar upp denna låt (utan Chinaman-sång), eftersom ni verkade impade av mina tidigare saker i genren film-, tvspelsmusik.

Hela traumat utspelas över 3 satser. Den tredje är bäst. Men de två sista är ofärdiga.

Just denna är när en snubbe vaknar på lördagmorgon, efter att ha supit sig redlös kvällen innan och förbannar solens första strålar 😉

Post-alcoholtrauma_1_mov

Ok, sen så är detta gjort 2005, då jag använde Edirol som är väldigt dåligt. Vill alltså helst inte ha kommentarer som om att "trumpeten låter GM" eller nåt sånt 😉 Räcker med kommentarer om arrangemanget, hur olikapartier syntetiserar helheten 😳 och om det är bra eller dåliga melodier och harmonier.. Ja ni fattar...

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har verkligen lyckats med beskrivningen av detta stycke "en snubbe vaknar på lördagmorgon..." 🙂

Ett ångestladdat verk. Vill höra de kommande satserna också.

Man hör tydligt Edirols begränsningar men det ska vi inte kommentera här 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Filmmusik var det ja! Coolt. Vad mer kan man säga? Det hade varit bättre med riktiga instument. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

bra arr.. men prova att byta ut cellon som ligger på långa toner i botten hela tiden mot något träblåsinstrument (t ex clarinet eller bassoon), och dubbla med en kontrabas en oktav lägre

Hej!

Jag tror kanske cellon ligger för lågt? SKall testa att byta ut mot bassoon. och dubbla med en kontrabas en oktav lägre! Hmm, det är ju jättebra råd ju...

Hehe, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, alldeles för lite ångest serru.

Kollade på filmen till den här musiken och den handlar om en gammal japansk snubbe vars son blivit dödad av den italienska maffian, och nu tar han fram sitt hårband, och sin stridsdräkt. När musiken eskalerar får vi se hur han tar fram sitt gamla handsmidda samurajsvärd, som gått i arv i generationer. I slutet av musiken ser vi hur han sitter på en bergstopp, i soluppgången, men sitt svärd höjt över huvudet, redo att ta upp kampen mot de som dräpte hans enfödde son.

Det är inte den musik som jag kommer att höra i mitt huvud imorgonbitti, just nu hemkommen från ett i sprit flödande femtioårskalas.

Ska se om det går via nån jävla mystisk midikabel skapa ljuden som finns i mitt huvud kl 09:00 imorgon bitti när jag går och rycker i köksskåpen och letar treo.

Det låter inte så här, det låter mycket mörkare, mycket mer ångest....

Men till den japanska snubben var det jävligt bra musik!!!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, alldeles för lite ångest serru.

Kollade på filmen till den här musiken och den handlar om en gammal japansk snubbe vars son blivit dödad av den italienska maffian, och nu tar han fram sitt hårband, och sin stridsdräkt. När musiken eskalerar får vi se hur han tar fram sitt gamla handsmidda samurajsvärd, som gått i arv i generationer. I slutet av musiken ser vi hur han sitter på en bergstopp, i soluppgången, men sitt svärd höjt över huvudet, redo att ta upp kampen mot de som dräpte hans enfödde son.

Det är inte den musik som jag kommer att höra i mitt huvud imorgonbitti, just nu hemkommen från ett i sprit flödande femtioårskalas.

Ska se om det går via nån jävla mystisk midikabel skapa ljuden som finns i mitt huvud kl 09:00 imorgon bitti när jag går och rycker i köksskåpen och letar treo.

Det låter inte så här, det låter mycket mörkare, mycket mer ångest....

Men till den japanska snubben var det jävligt bra musik!!!

/R

HAHAHA! Ja allas bakfyller är väl olika antar jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...