Jump to content
Annons

SVT 2 just nu


Neko

Recommended Posts

Annons

Första halvan var mycket intressant. Speciellt det juristerna sa om att upphovsrätt är lika med rätt till egendom. Och om vi lagstiftar bort det, så måste vi dra oss ur EU, FN, och alla ställen där vi skrivit på att bevaka mänskliga rättigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är upphovsrätt en mänsklig rättighet nu? Den där debatten vill jag onekligen se...

Juristerna hävdade att upphovsrätt ur ett juridiskt perspektiv är likställt med rätt till egendom. Rätt till egendom är skrivet som en mänsklig rättighet. Lag är lag, och åsikter är åsikter.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Länk finns nån liten länk på högra sidan. Däremot är ju sändningen över, och jag tror att det bara var direktsändning på detta. Säg till om ni hittar hela programmet någonstans. Jag såg inte hela. hade varit spännande. Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vad vi letar efter för att kunna se? Typ programnamn eller liknande?

Det var en del av "Val 2006" eller vad det där programblocket nu heter. Jag såg typ sista 20 minuterna och det var ganska intressant. Däremot var det nån som gjorde en jämförelse med dödsannonser (dödgrävaren får betalt, kyrkogårdsvaktmästaren får betalt, de som jobbar i krematoriet får betalt, den enda som inte får betalt är den som skriver dödsannonsen), det fattade jag verkligen ingenting av. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...