Jump to content
Annons

Brummande studiomonitor


Lill-Davve

Recommended Posts

Annons
Mumme (oregistrerad)

Tack för tipsen förresten! Jag ska ner på börsen idag och kolla in den där DI-boxen.

Genom lite omdragning av kablar har jag lyckats blivit av med det tjutande som uppstod vid ändring i ASIO drivarna. Nu är det bara ett litet brum jag vill bli av med som antagligen försvinner med DI-boxen.

Over and out

Link to comment
Dela på andra sajter

Mumme (oregistrerad)
En sådan adapter/transformator som gör om obalanserat till balanserat, vad kallas en sådan? Om jag på mina monitorer har balanserade XLR ingångar och på ljudkortet obalanserade TELE, kan jag då "fuska till" så att det blir en balanserad signal med en adapter/transformator? Och sist men inte minst, vad kostar en sådan adapter/transformator?

Monitorerna är av märket Behringer TRUTH B2031a och ljudkortet MindPrint TRIO USB.

Ja, du kan "fuska" till dig en balanserad anslutning med hjälp av en sådan. Men det är inte riktigt samma sak som att du har balanserat från början. Man brukar kalla det för DI(Direct Injection)-box.

Jag köpte relativt nyss hem en sådan. En Samson S-convert. Fungerar bra, jag fick ner brusnivåerna rejält med hjälp av den. JAg använder den då jag spelar in obalanserade stereosignaler från synthar till mitt balanserade kort. Men den kommer funka fint mellan audio out och aktiva högtalare också. Den gör alltså om en stereosignal från balanserad XLR +4 Dbu till obalanserad RCA -10 dBV och tvärtom.

Kostade 700:- på musikbörsen.

Jag var nere på musikbörsen idag och hörde med dem om en sådan DI-box och dom påstod att din metod inte skulle fungera. Det gick enligt dem inte att fuska till signalen så den blev balanserad, dvs att bruset inte skulle försvinna.

Hävdar ni fortfarande att det skulle fungera? Jag är förvirrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

jeg har også det problemet med at jeg hører litt brumming, og at jeg hører lyder hvis jeg scroller, men vet at jeg sitter i et totalt på tryne rom angående strøm (gammel leilighet, sikker på at det ikke er oppdater siden det først ble lagt inn strøm, jording hva er det??)

det jeg lurer på er om for eksempel en slik sak fra samson kan være en grei løsning?

http://www.samsontech.com/products/product...D=105&brandID=2

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...