Jump to content
Annons

"The Human" Demo WIP


Wibben

Recommended Posts

* LÅTNAMN: The Human (Arbetstitel)

* ARTIST/GRUPP: Solo Projekt

* GENRE: Metal

* LÅTLÄNGD: 2:37

* KOMPOSITÖR: Wibben

* PRODUCENT: Wibben

* EV. MEDVERKANDE: Wibben

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6 mb

* STATUS: Work In Progress

En "Work In Progress" jag gjorde från scratch (skissen klar sen tidigare) under helgen.

Vad säger ni? Inte lyckats få upp volymen riktigt, men men.

Cubase SX3

PODxt

DFH Superior

The_Human_Revised_Mix_004.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här låter jättebra i mina datorhögtalare i alla fall!

Bra låt på det hela taget, men jag väntar hela tiden på att det grymmaste riffet (vid 0:26) ska komma tillbaka. Varför gör det inte det.

Precis innan (ca 0:20) är guran lite, lite otajt. Vet inte om du orkar bry dig om det.

Vet inte om jag kan genren riktigt, men saknas det inte nån som growlar lite (sång)?

Mixmässigt tycker jag det är strålande för en hemstudio!

Kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Godpuppet (oregistrerad)

Härlig Haunted känsla. Det enda jag kan klaga på är bas-kaggen. Tycker den

låter lite "klickig". Fast smaken är ju som baken och nåja... jäpp. Grym låt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Några delar gbg-thrash, en del SYL. Lite aggrosång så är jag nöjd, gärna en melodisk sångslinga nånstans i låten också.

Men den är för KORT!! 🙂😄

EDIT: Jo just det, virvel är lite skum. Lite låg eller lite dov, inte säker på vilket. Har inte bästa lyssningen nu...

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt. Håller INTE med om att den är för kort, utan tycker den är slagkraftig som fan . 😆

Gitarrljudet är riktigt bra, men jag skulle vilja ha lite mer panorering på dom. (Ta mig inte för seriöst, jag är ingen expert 😱, mer av en personlig åsikt)

Som de andra säger, SÅNG! 🙂

Edit: Btw, tyckte virvel var en smula dov

Redigerat av SirAlex
Link to comment
Dela på andra sajter

Sweet snyggt! Som föregånge talare sa. Så känns det väldigt diskantfattigt. Men annars käns ljudbilden riktigt bra. Lite mer smack i virveln hade varit fint, kanske går att lösa genom att komprimera den lite hårdare och EQ lite.

Men riktigt bra låt, mycket bra prog. trummor härligt driv! Lite skönt skrik på detta så blir det en riktigt bra låt!

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla komentarer!

Jag ska pilla lite mer med den. Virveln försvinner lite VÄL mycket ibland och väldigt fattig diskant som ni påpekat. Ska även försöka trycka ur den sista db ur låten också så den kommer upp i volym.

Angående sång så saknar jag sångare och textförfattare. Ska väl ge mig på det själv i konceptuellt syfte, men förvänta er INGEN mirakel-sångare! 😕

Jag postar update så fort den är klar

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Overkill och Vio-lence känsla i det drivande riffet. Det låter kanon. Hur får du så bra ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool låt - egentligen inte min typ av metal (särskilt inte med de trashiga trummorna eller vad man nu kallar stilen) men det här svänger ju bra! 😎 Det är någon frekvens som svänger lite fel i mina högtalare, tror det är något lågt i gitarren som slår igenom o hör inte så mycket bas heller (intrumentet alltså!).

Link to comment
Dela på andra sajter

riktigt bra skit! catchy riff.. dessa kommer jag att gå runt och nynna på hela dagen ;D

önskar du en distanssångare så kan jag ställa upp med min stämma.. jag har ganska speciellt growl.. djupt. mullrigt.. men kan även dra mellanregister och blackmetalljusa tonlägen.

spana in https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=8&t=29364 (jag på det mörka)

och https://www.studio.se/index.php?showtopic...38&hl=haematoma (allt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, mycket cool musik.

Vill bara tipsa om trumstämman. Visst finns det snabba trummisar, även lika snabba som i denna låt. MEN, när de spelar riktigt fort är slagen lite svagare.

Vill tipsa om att dra ner velocityn på de ställen med super snabba baskagge-prylar. Trixa även lite på alla "dubbelslag", kanske du behöver flytta slagen en aning för att släta ut rytmen lite så det inte låter trummaskin

Men som sagt, härligt att få höra lite dödsmusik 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...