Jump to content
Annons

Dragspels- vst?


peppemannen

Recommended Posts

Annons

Det finns ju vanliga Accordion presets med i Hyper Canvas, men du söker kanske något mer raffinerat...? :rolleyes:

edit: eller lyssna på Hammagrellas senaste sommarlåt... han körde nåt dragspel i Sampletank och det lät riktigt bra tyckte jag! 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer, Hacke. Sampletank överraskar ofta med en del riktigt schyssta ljud, b la en del munspel, Altsax och dragspel. Frågan är om det skulle gå att lira en trovärdig Kalle Jularbo bara, har inte testat det :rolleyes: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch då, det verkar bli dax att skaffa SampleTank snart... synd bara att det är så dyrt. 🙂

Sampletank L verkar ligga på c:a 3300 kr och XL på 5700 kr. Huuga. Är det endast medföljande samplingar som skiljer de båda emellan? Finns det isf kanske gratis/billigare samplingskit man kan skaffa till L för att nå upp till XL för mindre kostnad? Om ni förstår vad jag menar... 🙂

Eller finns det fler ST varianter? Eller andra samplingar därtill man bara måste ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vet att jag letade efter det samma för ett tag sedan (dragspel). Det finns ju en uppsjö av samplingar och jag hittade en samplingsskiva med etniska ljud,(http://www.soundburst.com/ethnosphere.html. ) men beställde aldrig

Jag fick nöja mig med soundfonts. tex: http://www.hammersound.net/

Soundfonts är ju vad de är. En del bra och mycket skräp. Men ibland kan det faktiskt fungera riktigt bra. De går ju att ladda i HAlion. 😄

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...