Jump to content
Annons

Redigera trummor så att dom blir trovärdiga


Hellecaster

Recommended Posts

Jag har ett filosofiskt trumproblem.

Jag har spelat in trummor på en låt genom att spela in en trumma i taget live men då blir det att låta som om jag har en bläckfisk bakom trumsetet.

Alltså frågan är hur mycket behöver jag redigera trummorna?

1. Inget

2. Ta bort dom värsta dubbelslagen som när hi-hat, virvel och ridecymbal spelar och ändå klingar krashcymbalerna samtidigt.

3. Göra det helt realistisk typ ingen virvel när riden spelas eftersom en riktig trummis skulle lirat den med höger hand (om han är högerhänt).

Jag kanske ska nämna att det är en countryaktig låt så det får inte låta för konstgjort. Och det är ingen midi eller quantisering möjlig eftersom det är inspelat med EZ drums genom Cubase till min portastudio som analoga ljud endast.

Vad säger ni experter?

Redigerat av Hellecaster
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Nummer 3.

När jag lagar trummor, sitter jag och viftar fills och sånt i luften. Bara för att få rätt touch. Eller vad jag tror är rätt, för jag är ingen trummis. Men en trehänt trummis är att undvika, om det hörs. Ibland sätter jag en tredjehandstamburin, men det kan ju vara backingvokalistflickan som skramlar med den i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...