Jump to content
Annons

Tips på ställ till monitorer?


red_house_painter

Recommended Posts

Förut hade jag mitt skrivbord med dator och monitorer intill väggen vilket gjorde att monitorerna stod på en hylla precis ovanför i rätt höjd till öronen. Nu har jag flyttat bak hgela skrivbordet och hade tänkt skära bänken på sidorna så att det är smalt på sidorna men längre i mitten (för dataskärmar). Hoppas ni förstår någorlunda.

Så nu vill jag att monitorerna ska stå någorlunda bra också! Finns det speciella ställ eller ska jag placera dem på byggnadsstenar? Vad har ni för tips? De ska alltså stå på golvet fast upp drygt en meter 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det är nog bara att gå in på närmsta hifi butik. Tänk på att försöka få fram högtalarna så långt som möjligt från väggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog bara att gå in på närmsta hifi butik. Tänk på att försöka få fram högtalarna så långt som möjligt från väggen.

Jepp det har jag gjort. Därför jag flyttat bak hela skrivbordet. Finns det några schyssta internetsidor som man kan kolla in nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat runt nu och funnit ganska få! De flesta går inte att ändra höjden på. (vilket man kanske heller inte behöver göra?) Och de flesta som kostar under 1000är bara till för hemmabioanläggningar! De jag funnit som verkar hålla högtalare över 3kg kostar 2000kr! Vilket jag tycker är lite väääl. Elelr är det bara så att jag inte har någon aning vad jag letar efter? Det kanske kostar såhär mycket?

Schysst att köpa stativ för 2000kr när ens egna monitorer kostar 4500kr... Lite småsurt. Har någon andra förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Justerbar höjd och stabilt blir nog dyrt. Jag hittade direkt b-tech 80 cm. Ser helt klara mer än 3 kg.

netonnet har för 349:- ser stabila ut men ingen angiven höjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jag tycker inte 2000 till ställ för monitorer värda 4500 är för mycket. Ställen kan du ju återanvända en hel livstid dessutom (om du väljer rätt och inte skit). Tänk på att dina monitorer kan låta mycket bättre på bra ställ. Så i själva verket höjer det också användningsvärdet på dina monitorer.

Köp inte skit.

DIY-typs lösningar (leca) är ju mycket bra, men ofta tar det ganska mycket utrymme sen också. Andra liknande alternativ finns ju också t.ex ett 100cm skithusrör (vad det nu heter på riktigt) på 150mm i diameter fyllt med sand kan också fungera (har du katt eller orm kanske du vill tänka om) dock).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...