Jump to content
Annons

Netto säljer musikinstrument


fogden2000

Recommended Posts

Annons
  • Svar 107
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jaha, då har man gått och köpt en Netto-trumpet. Första intrycket är mycket positivt. Den känns som ett kvalitetsbygge och låter förvånansvärt bra. Jag kommer givetvis att lägga upp lite ljudfiler inom kort. 😉

Kvaliteten verkade lite ojämn dock, första exemplaret jag provade hade ventiler som väsnades en hel del, så testa först.

Kan även skvallra om att herr Olsberg investerade i en akustisk gitarr med tillhörande ställ och fodral. Snart lägger vi upp en demolåt som är framställd med enbart Netto-instrument. 🙂

/Mats

Kanske kan vara nästa studioartikelserie: "Så spelar du på ditt instrument köpt på Netto"??? När det blir så här billigt så är det ju lätt att man köper bara för att, utan att ha en aning om hur instrumentet fungerar... Så är det för mig iaf... Trumpetskola i nästa nummer är vad jag hoppas på nu... 😕

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smakar ölen kräfta?

Vad är det för fråga egentligen?

tsss 😛

Den ölen skulle nog inte sälja speciellt bra i grannlandet i väster...

Vem skulle ärligt talat vilja köpa "Cancer-öl" 🙂

Jo, Cancer-öl skulle säkert förvirra ännu mer än Cancer Beer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Smakar ölen kräfta?

Vad är det för fråga egentligen?

tsss 🙂

Den ölen skulle nog inte sälja speciellt bra i grannlandet i väster...

Vem skulle ärligt talat vilja köpa "Cancer-öl" 😛

Jo, Cancer-öl skulle säkert förvirra ännu mer än Cancer Beer. 🙂

😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

jag vill också vara lika cool som hunden med blågul fluga på reklambladet. haha. 😛

Jag ska köpa samtliga och prova, återkommer efter löningen med bild-musik- och smakreportage.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och kollade idag men tyvärr fanns bara en fiol, några gitarr väskor och ett gäng gitarrer kvar...

Jag ville ju ha en trumpet och munspel och gitarrställ...

Måste säga att jag iaf var imponerad av den synbara kvaliteten på fiolen, bara samma väska skulle ju kosta mer på trad musikaffär.. 🙂

Jag väntar spänt tills syntar och trumset dyker upp på netto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och kollade idag men tyvärr fanns bara en fiol, några gitarr väskor och ett gäng gitarrer kvar...

Jag ville ju ha en trumpet och munspel och gitarrställ...

Måste säga att jag iaf var imponerad av den synbara kvaliteten på fiolen, bara samma väska skulle ju kosta mer på trad musikaffär..  🙂

Jag väntar spänt tills syntar och trumset dyker upp på netto.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

rätt ballt det där. Undrar hur man gör beställningen...

"Hej. Jag ringer från Netto. Vi har över 900 butiker. Vi vill beställa 10.000 proffsfioler. Ni får 3 miljoner för dom. Har ni 10.000 proffstrumpeter köper vi dom för 4 miljoner. Vi behöver lite väskor och ställ också. 10.000 gitarrställ för 150.000?"

Link to comment
Dela på andra sajter

rätt ballt det där. Undrar hur man gör beställningen...

"Hej. Jag ringer från Netto. Vi har över 900 butiker. Vi vill beställa 10.000 proffsfioler. Ni får 3 miljoner för dom. Har ni 10.000 proffstrumpeter köper vi dom för 4 miljoner. Vi behöver lite väskor och ställ också. 10.000 gitarrställ för 150.000?"

Om det nu är Nettos initiativ... Skulle inte bli förvånad om det är någon som försökt bli av med ett stort lager och till slut gett Netto ett bra pris. Den svenska texten på kartongerna tyder på det - för jag har svårt att tänka mig att Netto skulle bry sig om ifall det stod på kinesiska där prylarna tillverkats.

Men generellt har du säkert helt rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Här kommer sent omsider ett ljudexempel med en äkta högkvalitativ Netto-trumpet á 700 kr. Det är ett kort exempel och jag spelar själv (har egentligen trombon-ambis):

http://www.stahlbrost.se/mp3/netto.mp3

Vad sägs?

/Mats

Jag hade säkerligen gått på det om du sa att det va din nya trumpet för 20000:- eftersom jag inte har den minsta kollen på sånt 🙂

Prisvärt om nåt är det iaf 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer sent omsider ett ljudexempel med en äkta högkvalitativ Netto-trumpet á 700 kr. Det är ett kort exempel och jag spelar själv (har egentligen trombon-ambis):

http://www.stahlbrost.se/mp3/netto.mp3

Vad sägs?

/Mats

Jag hade säkerligen gått på det om du sa att det va din nya trumpet för 20000:- eftersom jag inte har den minsta kollen på sånt 😄

Prisvärt om nåt är det iaf 🙂

Dags att plocka fram Tommy Bohlin-rösten. 😄

"-Joru, ja hörde ju då va att du lira Nettotrumpet på din nya platta, va!

-Va? Ja, jag spelar trumpet på min skiva. Det är den här faktiskt; en Yamaha.

-Naeserru, jag hörde liksom dåva... att det var Netto va. Det blir ju en helt annan sak då'va. Mässingsblås. *sniff*

-Nä, nu förstår du nog inte. Det är min Yamahatrumpet.

-Menduva, det hörs ju på ventilerna det där va."

😛

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha, jag har en nettobutik nära tjejens lägenhet. så blir det för tråkigt kan man alltid dra dit o hitta grymma fynd, köpte en asgrym grill för 10 kr hahah

men trumset är det faktist något vi får hoppas på att dom skaffar. vi allihopa borde kanske maila dom och fråga om dom inte kan börja ta in trumset hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...