Jump to content
Annons

Att bygga väggar i "Spelrummet"


Andy Lee

Recommended Posts

Jag håller på att bygga om ett spelrum i en studio på en fritidsgård, vi har slagit ut ett trumrum eftersom den inkränker mkt på utrymmet och att man inte fått något bra ljud i det lilla rummet eftersom allt har låtit i alla mickar, och eftersom vi använder mycket pod så finns det ingen anledning att ha ett separat trumrum. nu till problemet, i den spellokal vi fått nu på 6*5.5 Meter så är det bara en vägg som är dämpad och lutat, det är en av långsidorna och den är dämpad med panel och någon sorts gullfiber bakom och lutad innåt(känns som den faller mot dej). på en av kortsidorna är kontrollrummet med fönster. jag har funderat på att göra likadant på väggen som är mittemot kontrollrummet, och då är min funderation om jag ska vinkla den väggen motsatt och hur mycket? Hela lokalen är byggt som ett skal inne i ett skyddsrum så jag tror att vi har stora möjligheter att få det att bli bra! Tacksam för svar / Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jobbar själv på fritidsgård och har spelat in och samplat en del trummor. I denna lokal har vi inga vinklade väggar. Dock har vi panelväggar

Ett litet tips:

För att få ett behagligt rum att repa och spela in i så glöm för allt i världen inte taket och golvet. Minst lika viktigt som väggar.

Vi har bra ljudabsorbentplattor i taket samt matta på golvet. Dämpa mycket. Vill man ha "större" ljud på trummorna går det ju att lägga på effekter i mixen. Sedan är det ju förstås en hel vetenskap när man ska micka upp trummor...

Lycka till!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...