Jump to content
Annons

Det är inte mitt riktiga namn!


Markus Alexei

Recommended Posts

Hej, jag tänkte det skulle vara spännande att prata med andra musikintresserade svenskar, så jag googlade runt ett tag, och hittade den här siten.

Jag är 27 år, jobbar som spelprogrammerare, och har en jättedyr dator. Jag gör även musik under namnet "Markus Alexei" (mitt riktiga namn är Markus Persson).

Ändra sedan jag upptäckte electronican någon gång tidigt 90-tal så har jag varit helt fast. Jag älskade big beat-vågen, och snöade efter det in på IDM via Aphex Twin. På senare tid har jag börjat intressera mig lite för hiphop, speciellt om den har electronicainslag. Till exempel går Max Peezay varm på min mp3-spelare.

Jag gör egentligen musik för mig själv, som ett sätt att få ut lite kreativitet, och för att jag tycker att det faktiskt låter bra.

När musiken är för mig själv "ger jag ut den" som theintraclinic. När jag städar upp och lägger upp på min site ger jag ut den som Markus Alexei istället. (Det är lite rörigt, men det funkar för mig)

Tänkte lägga upp lite låtlänkar i demoforumet, men kom på att det kunde vara bra med en post här. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja! 🙂

Kan inte låta bli att undra, vad sitter du på för en dator då?

Jag hade aldrig satt på stora spenderarbyxorna på allvar förut, så jag tänkte att jag skulle få det ut ur systemet.

Så jag gick in på någon webbshop och shoppade loss för ett antal tio tusen. 😛

Nu var detta sex månader sedan, men:

AMD Athlon 64 X2 4800+

2xCorsair TWINX20483500LLPRO DDR 2048 MB (4 gb total ram)

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI

XFX GeForce 7800 GTX 256MB GDDR3, HDTV

Samsung SpinPoint T133 300 GB

Och diskettstation. Så klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!

Vad är det för spel/företag du gör/jobbar för? Bara nyfiken... allmänt spelintresserad.

Jag jobbar som flashprogrammerare på king.com, och driver ett eget företag som utvecklar (och driver, i och med att vi gått gold) ett MMORPG.

och hittade den här skiten.

Märkligt, har för mig jag sa "siten". ;-)

Länk till låtarna: https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=8&t=28021

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
KRIS_O (oregistrerad)

Välkommen!!

Jag är ny här med! så jag vet hur d känns 😆 hehh

Hookar gärna på & samarbetar när d gäller hip-hop/grime med electro sound!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...