Jump to content
Annons

Crumble Zone - Immortal


Recommended Posts

LÅTNAMN: Immortal

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

KOMPOSITÖR/PRODUCENT: Crumble Zone

GENRE: Pop/rock

LÅTLÄNGD: 4:20

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,96 Mb

STATUS: Färdig demo..?

LÅTLÄNK: Immortal

Låt som spelades in första gången runt år 2000 i Acid 2.0. Orginalversionen är lite mer synthig och enformig. Detta är ett experiment att göra om gamla låtar, mest för att se om mina gamla alster är användbara. Kommentarer uppskattas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker kompet och arret känns lite överambitiöst. Det är fullt pådrag hela tiden utom en bit in i andra hälften av låten, där det tar paus. Visst är det ett snyggt komp men jag tror det skulle vinna på att att inte ligga konstant och över hela låten. Låt det hellre byggas upp, alla instrument behöver inte vara med från början t. ex. Texten skulle nog bli tydligare om sången inte vore dubbad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ganska mycket New Order vibbar av detta vilket för mig är ett gott tecken. Börjar också tänka på Mobile homes av ngn anledning...

Känns som att dynamik och arr är det du får jobba mest på. Har tyvärr inga konkreta tips att komma med då jag känner mig hyfsat onykter 🙂

Men en trevlig låt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tjusigt! Märks att du kan dina grejor. Skulle vara jättenöjd om jag fick till ett sånt här sound. Rätt fyndiga harmonier men låten känns väl mer som ett bra albumspår än en singel om man skulle drista sig till en bedömning av en sån parameter. Sticket 02:21-41 rymmer en del jättefyndiga ackord men falsetten uppfattar jag här lite ansträngd och lätt enerverande, nu när det nu i övrigt låter så bra... Bryggan över till grundkompet (02:41) precis innan trumkompet pauserar är rent lysande! Hushållar du lite mer med falsetten (vä kanal) på versen och lägger om den i sticket vore det full pott från min sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Snyggt 😛 Min första reaktion. Du har kommit en bra bit i låtproduktion. Vad gäller falcettkörerna så behöver de nog bara begränsas - kanske i verserna - så att låten blir mer distinkt...nu känns den lite väl flytande...(ta för guds skull inte bort dom bara 🙂 ) Annars kanon 😲

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Schysst! Du är riktigt nära riktigt bra låtar och mixar. Det är skönt de här!

Jobba på och slipa och slipa. Känns liksom som att du nästan är klar som det låter nu.

Med det menar jag alltså inte att det låter dåligt, tvärtom, det låter bra men det behövs mer pill, balansering och svett. Exakt vad som behöver pillas, balanseras och svettas med är svårt för mig att definiera, antar att det ligger på ett experimentellt plan...trial and error typ.

Härligt, rock on ba...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockypop: Okaj, det där låter som ett bra råd, ska nog använda mig av det tror jag =)

Danabacken: Kul att det gillas, tackar som tusan

oakleaf: Trial and error is da shit, får se om det dyker upp någon monsterhit snart dårå 😆

Och man får tackar för lyssningarna! Tack tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden,

Du slutar inte att överraska med låtar. Den här var kanonbra. Inspelningen

var bra. Det enda som man kan gnälla på är refrängen. Det måste ske en

"take off" för att lyfta helt. Som nu så låter den likadant från början till slut

och inget man kommer ihåg när man hört klart. Stark jobbat hursomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde först låt från gruppen Immortal. Förvånad över vad som hördes i högtalarna minst sagt 😄 Med det sagt så - bra! Leadsången håller bra. Ovanligt bra för demo minst sagt. Trummorna får jag däremot spatt på. Alldeles för pyssliga och aktiva. Körerna kan vi väl lämna därhän 😆

Kan tänka mig både ett snygg syntharr och rock-arr på det här. Syntarr borde nog gå mer åt Electroclash-hållet. Rock snackar vi ganska tungt med distgitarrer och rejäl live-känsla. Kanske lite hårdare sång. Oavsett vilket så är det en i grunden bra låt. Se bara till att fixa färdigt den 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt..

Ljudbilden är riktigt bra åxå i mina Primax datahögtalare (som jag använder som referensmonitorer)...😳

Skulle jag få till den ljudbilden du har skulle jag vara nöjd.

Om man ändå ska tvinga sig att gnälla lite så måste jag säga att AHHHHandet var fräckt, men det blev för mkt i höger högtalare. Ta dock inte bort det helt.

Trummorna var kanske lite mesiga också, men det kanske ska vara det på sån här musik? Det är långt ifrån vad jag brukar lyssna på så 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...