Jump to content
Annons

V-Amp Pro som effekt på AUXarna?


Hellhoff

Recommended Posts

Inhandlade idag en V-Amp Pro och den var faktiskt över förväntan. Jag är helnöjd med utförandet och känner mig inte begränsad på något sätt. Ett roligt komplement till studion. Vad gäller mixerbord finns det en sak jag inte är riktigt inne på hur det fungerar, och det är just AUX sends och AUX returns.

Men borde det inte vara möjligt att skicka ut en signal från ett spår på mixern till V-Amp:en och få tillbaks ett påverkat ljud, vilket innebär att jag skulle kunna ansluta flera gitarrer till mixerbordet samtidigt som använder v-ampens påkopplade effekt via auxrattarna, t. ex när jag och min studiopartner jammar tillsammans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Precis!

Ifrån mixern´s AUX SEND till mono-input på V-Ampen och därefter (oftast) stereo-ut ifrån V-Ampen till mixerns AUX RETURN (LEFT/RIGHT).

Eventuellt är det bara en AUX RETURN-kanal på mixern men ta då istället mono-utgången (oftast LEFT) ifrån V-Amp.

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag provade som hastigast igår men fick det dock inte att funka. Vi tar det lite långsammare. Jag har nämligen en del utgångar bakpå V-AMP Pro. Jag har en POST DSP INSERT och en PRE DSP INSERT samt Analog Line Outputs.

Från mixerbordets AUX SEND 1 kopplar jag till POST DSP INSERT Return(In), och sedan från POST DSP INSERT Send(Out) via två sladdar in på mixerbordets AUX RETURN 1? Jag kontrollerar sedan att AUX 1 Level är på och efter detta skall jag alltså kunna vrida på AUX1 på en kanal med en gitarr och ha V-Ampeffekten på denna kanal?

Är detta korrekt? Eller måste jag gå in PRE och ut POST?

Redigerat av Hellhoff
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...