Jump to content
Annons

Installera ny plug in


Ibowfornoman

Recommended Posts

Hej!

Vill installera en Antares Tube plug. Har logic Platinum. När jag installerar den så vill den skapa en program mapp. Men det är ju bara en plug? Skall jag då installera "programmet" i Plug in settings mappen i logic istället? Var kommer den sen att visa sig i logic nånstanns?

Vore tacksam om nu kunde hjälpa!

Mvh Ibow

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vissa pluggar skapar en program mapp..

Under installationen så får du även välja vart själva VST filen ska ligga..

Den filen installerar du i din VST mapp där du har alla dina andra VST instrument.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa pluggar skapar en program mapp..

Under installationen så får du även välja vart själva VST filen ska ligga..

Den filen installerar du i din VST mapp där du har alla dina andra VST instrument.. 🥰

Det funkar inte 🙂 Vad gör jag för fel? Jag hittar inte pluggen i logic efter installation? Nu har jag provat installera pluggen både i Vstplugins - mappen och provat med plug in settings mappen (som jag antar är helt fel) Kan det ha något att göra med att den heter direct X plug?

?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det för logic version du använder?

edit: såg att det var PC, då måste det väl vara version 5 eller något va?

Jag vet inte riktigt, men det kan vara så att Logic inte stödjer din VST plugg..

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

vad är det för logic version du använder?

edit: såg att det var PC, då måste det väl vara version 5 eller något va?

Jag vet inte riktigt, men det kan vara så att Logic inte stödjer din VST plugg..

logic 5.5.1 Den sista som kom till PC

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova och kör "PluginEnabler" som ligger i "tools" mappen.

Trodde det skulle funka men inte alls. Brukar vissa pluggar inte funka eller? Och vad betyder direct X plug? Jag har Guitar rig som ligger på något som heter Direct show i Logic. Vad innebär det? Den ligger även som Vst plug. Det är väl onödigt att dom ligger på två ställen?! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova och kör "PluginEnabler" som ligger i "tools" mappen.

Jag mixtra lite till och så kom den just upp i Direct Show! Vore jättetacksam om någon informerade om vad för skillnad det är på Direct show och Vst!

Tack alla för hjälpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...