Jump to content
Annons

Mörk electro/synth låt


Recommended Posts

LÅTNAMN: Xylitol Babe

ARTIST/GRUPP: Johan Waldenström

GENRE: Electropop/synth/exprimentiellt

LÅTLÄNGD: 4:00

KOMPOSITÖR, PRODUCENT: Johan Waldenström

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.49 mb

STATUS: Färdig demo (reserverat för ev. ändringar dock) 🙂

satt hela natten med denna lilla låt, så hoppas ni diggar den nåt

gjort flera på samma tema sistånde...för mer låtmaterial kolla här

och som sagt, feedback välkommet!

11_D_xylitol_babe.mp3

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Synthpadsen är för långsamma, dom hänger inte med i tempot. Dessutom är dom väldigt dominanta. Vet inte om ackorden funkar bättre om det ändras, men nu känns vissa ganska märkliga. Tycker att det bitvis är en riktigt skön låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter falskt...

Tror ochså att du kan göra bättre, det hörs att det är nåt gott inom detta. Tycker du ska jobba mycket på att få allt i harmoni med varann, just nu slåss alla ljud med varann i mina öron.

Om jag bortser från falskheten (som är ganska svår att bortse från), så låter det som att det kan bli en skön låt!

Hör du det inte sjäv?

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmmm.... själv håller jag inte med helt faktiskt.. kanske vant mig vid den udda ackordföljden 😉

får avvakta o lyssna igen om en månad typ heh.. det skulle väl va i just refrängen som det märkligaste ackordbytet sker.. en lite udda vändning typ, men jag tycker det än så länge låter bra 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

cosmic_frog (oregistrerad)

hmm i min åsikt så tycker jag att låten låter bra. Men...nä där är typ inget fel vad jag kan lyssna mig till.. annars är det en skön o mysig låt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lät inte speciellt rent. Dina pads verkar spela en helt annan melodi än resten av låten. Är alldeles för dominanta i mixen. melodisynten spelas hos grannen... Otroligt repetitiv låt som inte riktigt kommer fram till något, det händer liksom inget. Mer variationer. Byt instrument, tema, komp. Lär dig bryta av, skapa en låstruktur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...