Jump to content
Annons

Tascam FW-1082


Gardinen

Recommended Posts

Efter en tids användande av Digidesigns Digi002 rack var jag trött på att den endast fungerade tillfredsställande med Pro Tools (om ens det). 8ms latency som minsta var inte riktigt mitt mål.

Så jag sålde den och köpte en begagnad Tascam FW-1082, och j***ar vilken maskin!!

Stadiga reglar och ett sjysst jog wheel, samt runt 1ms latency. Drivrutinerna verkar stadiga, i alla fall den tid som jag har kört den med Cubase (runt 5 timmar).

Verkligen ett rekommenderat köp. Det finns en storebrorsa av denna också som heter FW-1884...tror jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köpte du den på blocket? Hittade en gammal annons från en kille som sålt den för typ 4500:- vilket nog är ett kap.

Japp, det var exakt den annonsen faktiskt hehe.

Ja den är fantastisk. Och kör man i 96khz inspelning kan man komma ned i 1ms eller under, till och med, på 32 samples, fast då får jag inget ljud :rolleyes:.

Och visst hade det varit trevligt med ADAT in och ut. Finns dock på rackversionen men det är ju inget som hjälper nu direkt.

Den räcker gott för mina hemma behov i alla fall.

Det jag letad efter var ett ljudkort där man kunde köra låg latency, och det kan jag ju nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen vill jag ha 8 XLR in, 1082 har visserlien bara 4 men vad som gjorde den intressant är kontrollytan.

För mig just nu står det mellan Alesis IO|26 och Tascam FW-1082 (om man kan hitta den till lite bättre pris).

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va gött!

Vad tror ni man får för en gammal Mackie 1202VLZ idag?

Hehe sugen på att köpa nytt? 🙁

Kopplade in min FW-1082 till ett par Dynaudio BM6A monitorer igår. Bra monitorer...dåligt rum. Får en elak stående våg vid 127Hz som inte är ganska så påtaglig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...