Jump to content
Annons

VTB1 Preamp Nybörjar-problem


Wibben

Recommended Posts

Hejsan hoppsan!

Har precis införskaffat mig en Studio Projects VTB1 Preamp och har stött på ett märkligt problem. Efter en stunds användande (Sjungandes/vrålandes) så blir signalen jätte låg och "skrovlig". När jag drar Ur sladden och sedan sätter in den igen så är signalen tillbaka.

Funderar på om det kanske är sladden det är fel på men tänkte passa på att skriva in min första tråd här på Studio.se i första hand

Tacksam för all hjälp jag kan få! 😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har inte prövat i andra Preamps, då jag inte har möjlighet till det 🙁 Men det känns ju som att det är sladden eller Ampen det är fel på.

Micken är en Behringer SM58-aktig historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju också vara micen eller kabeln. Om det är en dynamisk mic (som SM58 är), så kan du testa att använda den dåliga micingången på ljudkortet på moderkortet, eftersom en sådan mic inte behöver någon fantommatning.

Har du ingen lämplig kabel för det, så blir förstås det enklaste alternativet, att be dem testa allt i butiken ändå - men det är ju smidigare att ha kunnat ta reda på var felet egentligen ligger först, så behöver du bara ta med dig den del som verkligen är defekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...