Jump to content
Annons

SAND


karl

Sand  

10 röster

  1. 1. Sand

    • 1. funkar
      7
    • 2.inte alls
      0
    • 3.inte min grej
      2
    • 4. jobba på
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN:Sand

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:?pop da'

LÅTLÄNGD:3:04

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 4.4 megabyte)

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:SAND

Var förbi 4sound på folkungagatan och fick EZ-drummer demat och så trilla man dit på EZ-drummer, ett kalasprogram som trots kanske lite lite brushprylar som ligger mig varmt om hjärtat så kommer vad tiden lider mera trummor...men funkar det hittintills i denna låt som jag gjorde igår....kan ta den mesta kritiken så säg vad du tycker........ 😠😳 en pryl jag genomgående har märkt är att när jag audiomixdown:ar så får jag alldeles för låg nivå på mp3:orna??? trots att metarna ibland går upp på rött???? råd tas tacksamt emot.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skön låt som vanligt, Karl! Det är någonting med rumsljudet på sången som jag personligen inte riktig gillar.. För nära eller nåt.. men det är ju bara en smaksak.. 😠 tycker att trummorna som kommer in efter ett tag inte riktigt passar in heller, men kanske en vanesak. Snyggt gitarrspel som vanligt!

Kör hårt, Karl! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt härlig sång, du har en skön röst :-)

Kändes inte som en helt inspirerad låt, inte dåligt men jag har hört bättre från dig. Nånting blev mysko i i slutet, ändra så i mp3kodning eller mix, en massa klick och krafs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Richie...tack för dina öron...jag vet inte precis vad som passar eller inte men jag lajja runt med rytmerna från EZ och efter ett tag kanske man får bättre pejl....tack 🙂🙂

Arete....i slutet ja hände något...vet inte vad men som du sa knaster och elände...ska kolla upp...men hur ändrar jag mp3 kodningen??? tack för din lyssning 😛😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt Karl synd att knastret i mp3 kodningen fördärvar slutet annars tummen upp! 😛 Hoppas du får ordning på det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt Karl synd att knastret i mp3 kodningen fördärvar slutet annars tummen upp! 🙁 Hoppas du får ordning på det. 😆

jag har dålig koll på vad jag ska göra åt det???...öka bufferten???tack för lyssning och kul att du tycker den är skön 😲😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tycker tvärt om att trummorna som kommer in är ganska fräcka men du kanske ska redigera lite typ ta ut det göttaste. Ett mindre meck med soundet på dom oxå så det gifter sig lite bättre. Annars en superlåt skithäftig kort sagt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en pärla med undersköna harmonier som bara Du kan ro i land. Läckert med det stundtals Weilska i rockigt stuk. Tycker också EZ-fillsen här är fräcka (väntar nog själv att slå till tills brush-kitsen finns med). Kan också tycka att något av tydligheten försvinner i den lite speciella rumsklangen men kvalitén på låten gör att jag snabbt glömmer detta. Vad gäller slutmixens nivå kan du kanske testa meden limiter på minus 4 dB och sedan normalisera enligt de utmärkta råden från Baktakt i denna tråd LÄNK. Har funkat bra för mig iaf.

MP3-kodningsknaster vet jag inte riktigt. Pröva att konvertera från 24 till 16 bitar (wav) innan mp3-konverteringen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en pärla med undersköna harmonier som bara Du kan ro i land. Läckert med det stundtals Weilska i rockigt stuk. Tycker också EZ-fillsen här är fräcka (väntar nog själv att slå till tills brush-kitsen finns med). Kan också tycka att något av tydligheten försvinner i den lite speciella rumsklangen men kvalitén på låten gör att jag snabbt glömmer detta. Vad gäller slutmixens nivå kan du kanske testa meden limiter på minus 4 dB och sedan normalisera enligt de utmärkta råden från Baktakt i denna tråd LÄNK. Har funkat bra för mig iaf.

MP3-kodningsknaster vet jag inte riktigt. Pröva att konvertera från 24 till 16 bitar (wav) innan mp3-konverteringen?

Thanks...ska kolla in (t)råden...... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker tvärt om att trummorna som kommer in är ganska fräcka men du kanske ska redigera lite typ ta ut det göttaste. Ett mindre meck med soundet på dom oxå så det gifter sig lite bättre. Annars en superlåt skithäftig kort sagt.

Göran

Thanks Burning Sven.....du har själv EZ har jag sett...vad tycker du???

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

EZ drummer är riktigt bra kort sagt funkar fint med ett billigt Medeli digitaltrumset oxå faktiskt. Har varit vilse i pankakan ett tag nu sommarn är här och då måste ju alla projekt som legat i träda över vintern påbörjas i alla fall 🙂 . Så på musikfronten är det total kaos men snart kommer det nog en EZ drummer låt från mig med.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sensibla stämning som finns i låtens rytm tycker jag förstörs när trummorna kommer in. Det låter som trummisen spelar en helt annan låt. Det lätta swinghänget som finns i vispar och komp sopas all världens väg när trummorna kommer in. Lyckligtvis är det tillbaks i slutet igen 😎 I övrigt härlig låt i spännande harmonier!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstiga röstningsalternativ? Ville rösta på både funkar och jobba på. Härlig låt med lite inspiration från Balkansk folkmusik. Trummorna var väl mest ett test?

Blir töntigt. Men en kanonlåt! Absolut! Denna får du fixa! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningar....Burning S, ja verkligen lättjobbat och jag väntar på ditt bidrag med EZ.... 😄

91:an.....Jag försökte tuffa till det och det finns så få vispgrooves, man kan ju skapa egna men dit har jag inte kommit ännu...kul att du gillar stuket 😉

dede....ja det är väl en test med nya trumprogrammet men jag tycker trumljuden funkar OK....thanks... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...