Jump to content
Annons

8 kanaler (AD)/DA


sounden

Recommended Posts

Framöver så har jag väll tänkt att maxa min SU-1, dvs kunna summera

externt 16 kanaler. Dock så måste jag komplettera med extra 8 DA för att

kunna åstakomma detta (har ett FF800 idag)

Tror detta är i prisklass ordning.

dock så börjar det blir lite svettigt efter AI-3:an för plånboken.

Men det verkar inte finnas något direkt emellan AI-3 och RME FF800.

ADA8000

AI-3

RME Fireface 800 (köpa ett till)

RME ADI DD/PRO

Lynx Aurora 8

Apogee Rosetta 800

Någon som har nått klokt att inlägga?

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan inte säga så mycket om grejorna tyvärr utan kan endast lägga till ännu ett alternativ, SM Pro Audio PK8.

Ryktet säger att den lite bättre än behringer fast ändå inte särskilt bra. Eftersom jag antar att du är ute efter endast omvandlaren och inte mickförstärkarna är väl båda väldigt bra budgetalternativ egentligen. AL3:an finns väl begagnad på Second Hand Music för nån tusenlapp förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

En begagnad RME ADI-8 Pro skulle vara ett suveränt alternativ - åtminstone om du inte kommer att behöva högre samplingsfrekvens än 48kHz. ADI-8 DS skulle annars vara mitt förstahandsval (bytte själv till en sådan, som fick ersätta min gamla ADI-8 Pro...) om man inte vill gå upp på de dyra Apogee (som förstås är ännu lite bättre). Priset kan du ju fråga din favorithandlare om han kan göra något åt... 😉

Det är klart, att om du samtidigt vill ha fler micpreamps, så kan det vara smart att sikta in sig på en extra FF800 - men om det bara är lineingångar du behöver, så är det ju bättre att köra med en ADI-8 DS.

Om du inte behöves den höga RME-kvaliteten, så har SM Pro Audio också omvandlare i halvrack - en med 8 in och en med 8 ut. Listpriset på dem är 2295:-/st.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne, egentligen behöver jag ju inga fler preamps men om man kan få loss ett

FF800 för 12 lök så är det bra pris för en AD/DA omvandlare i RME klass +

att man får 4 extra pre-amps "på köpet".

Nej, kommer nog inte köra med högre än 48kHz, så jag hittade en beggad

ADI-8 PRO på ebay i tyskland som jag bjuder på just nu. =)

Hur mycket är en sån värd begagnad Claes?

Vilken klocka hade du satt som master?

FF800 eller ADI-8 ?

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte ihåg riktigt vad jag fick för min ADI-8 Pro, men jag har för mig att det var någonstans 6-7000:- - och det var någon halvår sedan.

Jag hade satt FF800 som Master, eftersom den är nyare och troligen har en klocka med ännu mindre jitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och just därför att RME FF800 har en riktigt bra klocka tycker jag att du ska satsa på en AI-3. Dels för att dom går att hitta riktigt billigt beggade idag. Och dels för att själva AD/DA-omvandlingen inte är fy skam. Dock brusigare än de dyrare alternativen.

Så låt FF800 sköta klockan och kör AI-3! Om du hittar några för ett riktgit bra pris kan du ju till och med ta två och vips har du 24 in/ut. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Så låt FF800 sköta klockan och kör AI-3! Om du hittar några för ett riktgit bra pris kan du ju till och med ta två och vips har du 24 in/ut. 😆

Tack!

Har inte tänkt på det sättet, tack joachime.

Skall kolla lite efter AI-3:or också då.

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Så låt FF800 sköta klockan och kör AI-3! Om du hittar några för ett riktgit bra pris kan du ju till och med ta två och vips har du 24 in/ut.  😉

Tack!

Har inte tänkt på det sättet, tack joachime.

Skall kolla lite efter AI-3:or också då.

//S

jag hade en AI3 för några månader sen som du kunde köpt, men den såldes till en polare som behövde den mer än jag. kör ADAT-bandare nu ist.

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...