Jump to content
Annons

Hjälp mig ansluta rätt!


darlione

Recommended Posts

Jag har en Behringer Eurorack UB802, och ett Juli@ ljudkort. Jag känner mig jättevilsen när jag ska koppla sladdarna. På ljudkortet finns det två Line inuttag, och två line out-uttag. På mixern finns både Main out, tape out, tape in.

Vaar ska jag koppla vad? Högtalarna då, var kopplar jag in dom?

Hjälp mig snälla!

Jag har kopplat in Mic, sen vet ja inte hur jag ska bära mig åt.

http://images.misupply.com/products/origin...inger/83056.jpg

Det där är mitt mixerbord.

Tack på förhand 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mikrofon -> Mic 1

Mixerns Ctrl room out -> monitorhögtalarna

Mixerns Main out -> ljudkortets Line in

Ljudkortets Line out -> mixerns Tape in

Nu styr du signalen du skickar in i datorn med Main mix.

Sen trycker du ner Tape to Ctrl room (men inte Tape to mix) för att höra både datorn och mikrofonen i högtalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu uppstod tyvärr ett nytt problem, har kopplat precis som du beskrev där uppe. Ljudjusteringen fungerar jättebra med mixern och hörlurar och högtalare. Men när jag är inne i inspelningsprogrammet så ger inte mätaren avslag för ljudet.

En fråga, jag är nybörjare och vill spela in ganska enkelt. Vilka inställningar är grundläggande i Juli@ menyn ( Input 1/2 MON S/PDIF IN MON, Output 1/2 S/PDIF OUT MON) Vad gör S/PDIF?

En annan fråga, Vad bör jag ha inställt under ljudenheter menyn? (Uppspelning av ljud, Juli@ Ch12, Juli@ Ch 34, eller Juli@ Ch 1234. Inspelning av ljud, och Röstuppspelning och Röstinspelning, samma alternativ där.)

Vore väldigt tacksam för svar 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kikar i Juli@s "Directwire", ska input 1 och 2 (de analoga ingångarna) kopplas till ASIO in, eller MME in om du inte kör med ASIO. Sen måste du säga åt ditt inspelningsprogram att använda Juli@ som ingång, om du inte gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...