Jump to content
Annons

En udda gitarr


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Om man skulle skaffa en lite mer udda gitarr istället... Alltså en sån som inte så många har kanske, istället för en Fender Strata, Fender Tele eller en Gibson Les Paul eller en Gibson SG, vilken skulle ni skaffa då?

Gretsch Electromatica Pro Jet Baby

Gibson Blueshawk

Fender Jaguar

Stenberger "The Bat"

Burns Brian May Signature

eller den nya

Gibson Vegas?

🙂

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en anurlunda gitarr,Inget jag spelar live på men grym

att ha tex i turne´bussen. Min är svart dockspeedster_950.jpg

The Speedster is the electric evolution of our Pro-Series. Known best for its removable "tear drop" upper arm support and engine turned accents, the Speedster is loaded with a high output blade humbucker for the classic tones of today and yesterday. With the look, feel, and sound of a full size solid body electric, the Speedster is great for the rocker on the run.

Specs

Neck Through Body Eastern American Hard Maple

Fingerboard - Pao Ferro

Frets - 22-medium

Scale Length - 24 3/4 in.

Fingerboard Inlays - Pearloid

Neck Width at Nut - 1 3/4 in.

Body Width - 7 1/2 in.

Length - 28 in.

Weight - 4 lbs.

Pick-ups - Custom Dual Rail Humbucker

Hardware - Chrome

Electronics - Volume/Tone

Finish - Red

Gig Back Included

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela på andra sajter

Daisy Rock såklart. Deras heartbreaker-serie är ju aldrig fel tex.

spelat på dom? jag avskydde allt de hade inne, det var blommor o hjärtan o sånt.. kanske coolt koncept, men helt värdelösa instrument!

Link to comment
Dela på andra sajter

spelat på dom? jag avskydde allt de hade inne, det var blommor o hjärtan o sånt.. kanske coolt koncept, men helt värdelösa instrument!

Bara Candy-gurorna tyvärr, men de tyckte jag var sköna. Var det de kortskaliga eller normalstora du testade då?

Var de så att de var dåliga rent kvalitétsmässigt eller bara att de inte passade dina händer? Jag avskyr ju Fender Strata/Tele, men det är ju inga dåliga gitarrer för det 😳

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

mustang. inte så jättevanlig och jävligt snygg om man letar lite ibland dem.

håller med dig. man ska ha en annorlunda gitarr. fast inte som den där uppe på bilden. den ser ju helt för jävlig ut, men den var iofs cool. /adama

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaguar är ju för övrigt en av de snyggaste gitarrer som gjorts i min mening. Men så himla udda vet jag inte om den är. Inte i indie- och surfkretsar iaf 😄

Fast en Bass VI eller Jaguar Baritone är ju lite udda å andra sidan 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

du har ju Danelectro, Burns, Hagström som är lite anorlunda och inte så jätte vanliga.

här kan du köpa tyska instrument.

musikkeller

tex. en sådan för 490 euro.

dynacord_starmaster_2050250mk.jpg

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Daisy Rock såklart. Deras heartbreaker-serie är ju aldrig fel tex.

🙂 ..... 🙂

🙂😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om denna? En grillad gitarr, designad att likna Jimi Hendrix gitarr som han brände upp på scen! 🙂

gtr030LRG.jpg

"Steve asked if we could create a finish that would make one of his Jem Universe guitars look like the Stratocaster that Jimi Hendrix burned at the 1967 Monterey Pop Festival. We knew that Frank Zappa owned the actual Monterey Strat, so we hunted down a picture of Frank with the legendary instrument. The next thing we did was sprinkle mineral spirits on the body of a standard Jem Universe, and carefully started burning it to emulate the look of the Hendrix guitar. It was like a family barbeque! We had a group of people around to cook it in just the right places."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fender Jaguar HH är ju grymt läcker

Jaguar%20HH.jpg

Najs! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om denna? En grillad gitarr, designad att likna Jimi Hendrix gitarr som han brände upp på scen! 😆

gtr030LRG.jpg

"Steve asked if we could create a finish that would make one of his Jem Universe guitars look like the Stratocaster that Jimi Hendrix burned at the 1967 Monterey Pop Festival. We knew that Frank Zappa owned the actual Monterey Strat, so we hunted down a picture of Frank with the legendary instrument. The next thing we did was sprinkle mineral spirits on the body of a standard Jem Universe, and carefully started burning it to emulate the look of the Hendrix guitar. It was like a family barbeque! We had a group of people around to cook it in just the right places."

🙂🙂🙂 Kanske världens fulaste gitarr alla tider alla kategorier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om denna? En grillad gitarr, designad att likna Jimi Hendrix gitarr som han brände upp på scen! 🙂

gtr030LRG.jpg

"Steve asked if we could create a finish that would make one of his Jem Universe guitars look like the Stratocaster that Jimi Hendrix burned at the 1967 Monterey Pop Festival. We knew that Frank Zappa owned the actual Monterey Strat, so we hunted down a picture of Frank with the legendary instrument. The next thing we did was sprinkle mineral spirits on the body of a standard Jem Universe, and carefully started burning it to emulate the look of the Hendrix guitar. It was like a family barbeque! We had a group of people around to cook it in just the right places."

😛😄😉 Kanske världens fulaste gitarr alla tider alla kategorier.

Hehe... Mycket möjligt faktiskt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

mustang. inte så jättevanlig och jävligt snygg om man letar lite ibland dem.

håller med dig. man ska ha en annorlunda gitarr. fast inte som den där uppe på bilden. den ser ju helt för jävlig ut, men den var iofs cool. /adama

Mustang har jag för mig var Kurt Cobains favoritgitarr, för att den var billig och stämde om sig väldigt lätt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, för egen del skulle det sitta fint med en kopia av Brian Jones gura. 

vox gurorna var jävligt snygga men det ska vara ganska dåliga instrument har jag hört så då kan ju phantom kopiorna vara ett bättre val.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om denna? En grillad gitarr, designad att likna Jimi Hendrix gitarr som han brände upp på scen! 🙂

gtr030LRG.jpg

"Steve asked if we could create a finish that would make one of his Jem Universe guitars look like the Stratocaster that Jimi Hendrix burned at the 1967 Monterey Pop Festival. We knew that Frank Zappa owned the actual Monterey Strat, so we hunted down a picture of Frank with the legendary instrument. The next thing we did was sprinkle mineral spirits on the body of a standard Jem Universe, and carefully started burning it to emulate the look of the Hendrix guitar. It was like a family barbeque! We had a group of people around to cook it in just the right places."

😛😄😉 Kanske världens fulaste gitarr alla tider alla kategorier.

Hehe... Mycket möjligt faktiskt! 😉

Även ospelbar om man inte har rätt kläder, dvs, svarta.

Den lär sota av sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...