Jump to content
Annons

Electronica/Industri


Recommended Posts

LÅTNAMN: on the beach in norway

ARTIST/GRUPP: stay fun all night

GENRE: electronica/industri

LÅTLÄNGD: 2:18

KOMPOSITÖR: Jonas K. Wijk

PRODUCENT: Jonas K. Wijk

EV. MEDVERKANDE: (none)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,11 MB

STATUS: Grundidé, skall kompletteras med div. synthpålägg

- här är ett nytt hopkok. försökt jobba på djupet med ljuden!

enjoy!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här låter inte illa, men det är slarvigt. Speciellt trummorna. Huller om buller, och det känns som att olika grejer krockar, på nåt sätt.

Annars är det en cool låt overall, dock (som sagt) slarvig, och med ett stelt sound.

Bump! 😉

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. nu ska jag vara ärlig..

låter INTE bra.. är detta ambient / "ambience" 😏 så får du nog softa ner det lite.. tycker jag iaf.. electronice är det ju klart att det kan vara.. men skit i definitionen.

Ska du göra mer på den.. läste nåt om synthar.. så skulle jag vilja rekommendera att du bygger upp ljudebilden med några pads eller nåt så att du ger låten en själ... för mer själfullt än det här kan det bli tycker jag.. Låter för tillfället mest som enformigt industri arbete en timme före slutet på ett tiotimmarskift.. eller kanske en timme in på skiftet...

Hmm... jag ska se vad man kan göra med det på mitt sätt.. lovar inte att jag någonsin blir klar med det men jag ska prova iaf.... innan jag säger att det är helt kasst

BTW.. underlätta.. : vilket bpm är det här.. hittar ingen mätare

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter inte illa, men det är slarvigt. Speciellt trummorna. Huller om buller, och det känns som att olika grejer krockar, på nåt sätt.

Annars är det en cool låt overall, dock (som sagt) slarvig, och med ett stelt sound.

Bump! 🙂

ok.. jag gjorde den som att den skulle vara slarvig..ingen mix eller dylikt på den än.. bara utkört för o se reaktioner..😉

det är gjrot som en väldigt statisk låt, och slarvig är meningen att den ska vara!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. nu ska jag vara ärlig..

låter INTE bra.. är detta ambient / "ambience" 😉 så får du nog softa ner det lite.. tycker jag iaf.. electronice är det ju klart att det kan vara.. men skit i definitionen.

Ska du göra mer på den.. läste nåt om synthar.. så skulle jag vilja rekommendera att du bygger upp ljudebilden med några pads eller nåt så att du ger låten en själ... för mer själfullt än det här kan det bli tycker jag.. Låter för tillfället mest som enformigt industri arbete en timme före slutet på ett tiotimmarskift.. eller kanske en timme in på skiftet...

Hmm... jag ska se vad man kan göra med det på mitt sätt.. lovar inte att jag någonsin blir klar med det men jag ska prova iaf.... innan jag säger att det är helt kasst

BTW.. underlätta.. : vilket bpm är det här.. hittar ingen mätare

ok.. kul med ärlighet!🙂

ändrade definitionen, istället för ambience blev det industri..🙂

nejnej, pads är inget jag ska ha i den alls!! detta är en låt som ska påminna om kugghjul och drev;)

ska du köra på med den låten som jag gjort eller ska du köra en egen!?

jag kommer inte ihåg, men kan kolla..

bpm:104..

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant!

Håller med om att det inte behövs några pads i det här... Men jag efterlyser mer industriella ljud. Mer brus och skrap och knaster...!

Och så lite mer variation, kanske? 🙂

jag är inte så mkt för melodier i mina liknande låtar. men visst kan mecka ngt!!!

hehe:) variation är för töntar!! 😆

meckar vidare..dettaär bara ett "arbetsprov"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Blev nyfiken på vad du pysslat med för ngt, så jag sökte runt och hittade, detta lät minimalistiskt och kargt, tufft. Om jag skall ge kritik, hade vela ha mer punch och lite mer dist för denna stil... och som ngn ovan skrev, låter mer industri, och det kan nog låta än mer med lite distat/boostat beat... då skulle jag få lite Laibach vibbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev nyfiken på vad du pysslat med för ngt, så jag sökte runt och hittade, detta lät minimalistiskt och kargt, tufft. Om jag skall ge kritik, hade vela ha mer punch och lite mer dist för denna stil... och som ngn ovan skrev, låter mer industri, och det kan nog låta än mer med lite distat/boostat beat... då skulle jag få lite Laibach vibbar.

ahh jisses.. denna hade jag helt glömt bort.. 😆

adda mig på msn så ska du får höra hur det låter numera.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba

Kan bli något!

Först när jag läste någons kommentar att "detta är ju inte ambient".... så tänkte jag vaffan, men fattade senare när du nu ändrat till industri!

Har du lyssnat på någon grupp som håller på med industri?? Jag har massa tips, men tror att de flesta bara ligger på gamla vinyl på min vind.

SPK, relativt lättlyssnade, men du skall nog hålla dig till det tidigare materialet. Helt plötsligt så blev det någon märklig "gay-industri-disco",,, Junk Funk eller vad det var för titel.

Variationen får du genom att lägga maskinljud som du själv "spelar" live. Till exempel,, så tar du och går ut i garaget, micka upp och lägg fram lite verktyg, plåtar och burkar,, glas och metall, skruvdragaren, bågfil.... Spela låten och tänk "industri". INGET är förbjudet!

(Obs, det var rätt seriöst menat!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Bryr mig inte så mycket om det här med gengre när det gäller den här sorten, inte för att jag vet så mycket heller men det här är kort sagt är bra. Så min åsikt synkar inte så bra med tidigare inlägg. Det enda som jag saknar är att det smäller på lite ibland blir lite mera suggestivt typ utveckla rytmiken ännu mer och intensiteten i instrumenteringen samt på med nåt fett basigt läge när detta sker. Men då kanske vi hamnar i nåt Dance läge men det är lite oväsentligt tycker jag för det skulle bli häftigt. Så jag antar att jag lyssnar på låtar utifrån om dom är bra eller har bra potential som låtar/låtidéer och det tycker jag stämmer på den här. Tycker oxå att ljudet funkar fint.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...