Jump to content
Annons

Daniel Mass - nique


I tiden?  

19 röster

  1. 1. I tiden?

    • På sekunden.
      5
    • Så igår.
      2
    • Så 2002.
      1
    • Så 1956.
      4


Recommended Posts

Annons

Det här förstod jag nog inte alls! Har lite svårt för sådana här ljudexperiment, och förstår nog inte alltid syftet med dem för inte kan man väl njuta av det här??? Blev lite bättre när det ändå kom in någon form av melodi mot slutet!

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

hegobald: Tack för att du försökte..

marc: Nu förstår jag hur du menar. Den typen av pålägg kommer nog inte att passa så bra, inte så som jag tänkt det hela iallafall. Tack för förslaget ändå, det är alltid intressant att höra vad andra ser för vinklar.

jejje: Folk njuter av värre grejer än det här. Noisegenren (som är stor i Japan och har en del fans i Sverige) bygger ju på enbart oljud, utan struktur eller melodi. Jag, personligen, är inte så förtjust i ren noisemusik. Jag vill ha struktur och melodi. Detta stycket har båda, fast strukturen är för lös.

Tanken är att det ska vara intressant.. och lite vackert när det trasiga möter cellon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var schysst, men kanske lite för ostrukturerat...

Har börjat lyssna 2 ggr, men har sedan av olika anledningar slutat innan slutet... -Så nu börjar jag om från mitten så jag får höra den där cellon alla pratar om! Snyggt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hmm, jag har köpt på mig massor av skivor genom åren. Ett franskt band som hette "Helldons" hade som titellåt "Blues for Baader-Meinhoff" Givet köp. Fast musiken är urjobbig. Som Fripp/Eno´s excesser. Jag orkar inte lyssna. Som filmmusik kan det säkert funka. Men fristående får det gärna vara flippat, men det ska vara taktfast - typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...