Jump to content
Annons

Piff och puff-röst.


Thir13teen

Recommended Posts

Hej, jag undrar hur man gör så att sången låter som Piff och Puff, allttså nasalt/barnsligt ... ni förstår vad jag menar 😳 Som t.ex. Akons Mr. Lonely för att nämna exempel.

Jag använder Cubase och det vore bra om det går att fixa där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du kör cubase så är det busenkelt...

Mr Lonely får jag till om jag spelar in med basen cut off på micken (inte så viktigt) sen pitchar upp det en oktav med audio process - pitchshift...

Låter som en Chipmunk

Edit: Pitchar en oktav för då slipper man tänka på skalor utan bara sjunger till musiken.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Helium funkar med. Det är lättare än luft så att ljudvågorna rör sig snabbare på grund av det minskade motståndet.

Fick prova xeongas (eller något liknande) en gång på sjukan. Det är tyngre och slöar ner dem istället.

Säger bara att Barry White kunde ta sig i kragen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte alla dessa asballa och dyra program så kan du ladda hem ett gratisprogram som heter Audacity och göra samma sak i.. För att få tips om hur så kan du läsa manualen på http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/ tips.. Sök efter "pitch" tänk på att du ska pitcha 1 oktav uppåt!

Lycka till! 87991.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...