Jump to content
Annons

Windows Media Player knäpptyst


Thomas

Recommended Posts

För ett tag sedan bestämde sig mitt Windows Media Player 10 för att inte längre ge ifrån sig ett enda ljud. Knäpptyst. Dead silent. De fina visuella effekterna, klockan och allt annat rör sig fint, men nåt ljud kommer inte ut. Alla andra ljud (systemljud från Windows, audiofiler i Winamp, Cubase, Goldwave etc) funkar finfint.

Jag testade att installera om WMP och tillochmed drivrutinerna till ljudkortet, men resultatet blev det samma.

Någon som har en clue om vad detta kan bero på?

edit: Löst. Muteknappen har blivit intryckt... 😱

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du codecs-paket installerat på datorn? Mitt paket har på något sätt krockat med andra codecs så det går inte att få något ljud från MPEG2-filmer. Däremot funkar det finfint i WMP Classic.

/johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det har knappast med nåt sånt att göra eftersom det gäller alla filformat som startas genom WMP (wav, mp3, avi etc). Dessutom var inget nytt installerat mellan det att det fungerade tills att det upphörde att fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 :D Mute-knappen i WMP hade blivit intryckt - och den inställningen stannar kvar även om man startar om programmet...

OK, jag tar på mig dumstruten och går och lägger mig istället! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...