Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

Jag har egentligen inte så mycket input att ge dig, då jag "knappt" använder det 🙂

Men det fungerar bra på min P3 500MHz burk, som står som filserver där hemma. Den står på, och rörs aldrig med andra ord. Hade nog varit smartare med Linux.

Jag har hur som helst inte haft några problem alls med burken. Men då har jag inte kört några avancerade program. Fildelning, och CD bränning är i princip det enda jag kör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag kör det på min laptop som ett andra XP till musik programen!

Funkar klockrent med protools, reason, cubase le, Mbox vilket är det jag har på den bärbara.

Och det tar bara 54mb när den har bootat upp!! mycket bra. gjorde stor skillnad i prestanda från mitt vanliga xp som jag har till allt annat som internet mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg har testat en installation nu, men det funkar inte så bra. Verkar inte som om mitt ljudkort M-audio 1010 vill dra igång...

Men XP bootar extremt snabbt och det känns stabilt som fn,, tills jag skall använda ljudkortet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart får man tag på det då?

Tiny XP finns såvitt jag vet endast på olagliga sajter. Men det går utmärkt att göra samma själv med nLite som är gratis. Den strippar din XP-installationsskiva efter dina preferenser och gör en ny. Läs mer på www.nliteos.com.

Det ska även gå att integrera externa drivrutiner med nLite, som till exempel ljudkorts- och grafikdrivrutiner. Har dock inte provat detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag diggar Unattended Windows!

Bra beskrivna guider till hur du slipstreamar en Windowsskiva med program som nLite.

Dessutom finns det listat hur man lägger in service packs, säkerhetsuppdateringar, drivrutiner, och framförallt... hur man installerar Windows med Documents&Settings och swapfil på egen partition. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiny XP har jag faktiskt inte hört talas om förrän nu. 😛

Låter onekligen mycket intressant. Men är det olagligt? Jag har ju faktiskt ett köpt Windows XP... 😱

Hmm, då kanske jag skulle ta och kolla in Olsbergs och Linus länkar istället.

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag diggar Unattended Windows!

Bra beskrivna guider till hur du slipstreamar en Windowsskiva med program som nLite.

Dessutom finns det listat hur man lägger in service packs, säkerhetsuppdateringar, drivrutiner, och framförallt... hur man installerar Windows med Documents&Settings och swapfil på egen partition. 😳

Är Unattended Windows också gratis?

Går det även att lägga Programmappen på en egen partition med hjälp av UW?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Unattended Windows också gratis?
Det är inget program. Den är en helt vanlig webbsida med hjälpguide (bilder och beskrivningar). 😳

Vad gäller programmappen så är svaret, ja! Winnt.sif är ett textscript som innehåller nö( r )dvändig information om installationen, och om du inte vill sitta och redigera textfilen för hand kan du använda programmet nLite. nLite tar hand om att ändra i scriptfilen och skapa en ny installationscd.

Ladda hem programmet nLite som Björn länkade till, och följ guiderna på hemsidan jag länkade till.

Sen är du snart igång med att kasta in allt från SATA-drivrutiner, Acrobat, Firefox, Winzip och 500 säkerhetsuppdateringar och ta bort onödiga komponenter till en ny & fräsch installationscd som gör rubbet. 😳

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger 5 GB för Windows och 6 GB för swap/tempfiler och Documents&Settings

Resten tar du till partitionen med alla program och filer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar gryymt bra.. eftersom jag har en dator med 6 gb hårddiskr och 350 mhz prosessor. 🙂 . Någort som jag verkligen måste testa 😄

Edit: Finns det ingen risk för att det blir problem med drivrutiner?

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du laddat ner och installerat (slipstreamat) alla hotfixarna?
Nepp! Bara service packs änsålänge...
Det är en jäkla massa filer att ladda ner!! 😏
Precis. 😏

Kör du engelskt Windows finns det pack att ladda hem med alla uppdateringar, så då är det inte så jobbigt.

Men använder man svenskt Windows kommer det ta dagar att ladda hem alla fixar, iaf så länge som man måste använda MS ostrukturerade webbsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, okej... 🙂

Programmappen fattar jag hur jag ändrar (C: -> E:), men vad ska jag skriva istället för "%SystemDrive%\Documents and Settings" om jag vill ha detta på D-driven?

Jag har även en parameter som heter "Temporary folder" som det står "%USERPROFILE%\Lokala inställningar\Temp" efter. Ska denna också ändras (till motsvarande D:)?

Du ser ut att ha en äldre version av nLite än jag. Det är inte riktigt samma menyer.

Ledsen om jag är trög. 🙂😄

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ungefär samma fråga som BaldByChoice:

Jag har två partitioner (C, D) och vill endast formatera C-disken + bevara partitions-inställningarna (inget på D-disken tas alltså bort). Kan NLite ordna med detta?

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...