Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag var ute och gick med hunden nÀr jag fick se nÄgot suspekt.

Det var nĂ€mligen företaget Relacoms logga som jag uppfattade som vĂ€ldigt lik ett viss musikprograms logotyp. 😕

Kolla in sjÀlva och se vad ni tycker. Loggan sitter i högrahörnet.

LÄNK

Annons
Postat

Mmm, den var vÀldigt lik!

Encomium har ocksÄ en logga som ser ut som ett annat musikprograms logotype.

Postat (redigerat)
Jag var ute och gick med hunden nÀr jag fick se nÄgot suspekt.

Det var nĂ€mligen företaget Relacoms logga som jag uppfattade som vĂ€ldigt lik ett viss musikprograms logotyp.  đŸ˜±

Kolla in  sjÀlva och se vad ni tycker. Loggan sitter i högrahörnet.

LÄNK

Vet att jag har sett den loggan pĂ„ ett antal olika (eller sĂ„ var det alltid samma) jobbarbilar hĂ€r nere i Lund... Trodde mest att det var en ny ĂŒber-deluxe variant av Cubase som inte bara kommer med ljudkort och Cubase SX3, utan Ă€ven med en bil som Ă€r sömlöst integrerad med SX... 😆

Redigerat av allansson
Postat

Jag tror att det Àr egenliten musiknördar som driver dessa företag för att tjÀna pengar o kunna köpe grejer till sin studio... sen var de tvungna att hitta pÄ en logga... dÄ tog de det programmet de anvÀnde och gjorde om det lite sÄ vips, klart...

Postat (redigerat)

Alla verkar vara helt sĂ€kra pĂ„ att det Ă€r de mindre företagen som har snott frĂ„n de större. Skulle det inte kunna vara tvĂ€rtom? Bara en tanke 🙂

Den möjligheten finns dock inte i Reasonfallet. Man ser att det Àr en illa kopierad variant av orginalet.

Redigerat av Pluffo
Postat

HĂ€rligt att logotypen Ă€r "misstĂ€nkt suspekt". 🙂

Postat
men hjÀlp! det dÀr Àr ju i princip varumÀrkesintrÄng...

FrÄn vilken sida?

Tittar man pÄ whois-informationen för www.encomiumcorp.com, ser man att domÀnen öppnades för knappt tre Är sedan. Om det Àr representativt för företagets Älder gÄr förstÄs inte sÀga, men Reason har ju funnits betydligt lÀngre Àn sÄ.

Registration Service Provided By: STARGATE HOLDINGS CORP.
Website: http://www.stargate.com

Domain Name: ENCOMIUMCORP.COM

Registrant:
   Not Applicable
   leny acosta        (l3ny@msn.com)
   1602 alton road #69
   Miami miami
   FL,33139
   US
   Tel. +1.3055824498

Creation Date: 22-Jul-2003
Expiration Date: 22-Jul-2006

Postat

Men jag fattar inte hur man orkar - liksom, lÀgga ner möda pÄ att ta en annan logga och kopiera den nÀstan exakt, utan att Àndra en enda liten grej? Okej om man tycker den Àr snygg, men kan man inte ens byta fÀrg? SpegelvÀnda? FörÀndra proportioner? Vad tusan som helst som gör att likheterna skulle kunna vara en slump istÀllet för uppenbart plagiat liksom!

Postat
Alla verkar vara helt sĂ€kra pĂ„ att det Ă€r de mindre företagen som har snott frĂ„n de större. Skulle det inte kunna vara tvĂ€rtom? Bara en tanke 😳

Den möjligheten finns dock inte i Reasonfallet. Man ser att det Àr en illa kopierad variant av orginalet.

I relacoms fall mĂ„ste vĂ€l i alla fall dom vara det stora bolaget va? fast det kanske ni menade frĂ„n början!? đŸ˜Č

Relacom.....14.000 anstÀllda i 20 lÀnder...och funnits sen typ, mitten pÄ 90-talet eller nÄtt....frÄgan Àr vÀl hur lÀnge dom har haft logan i sÄdana fall...!?

Jag vet inte varför jag ens blandar mig i diskussionen....vet inte ens vilket bolad utöver relacom som har den logan!? kÀnner igen den, men kan inte riktigt placera!?!?

Postat
vet inte ens vilket bolad utöver relacom som har den logan!?

logotype.gif

Relacom

CubaseSx20Logo-90x90.gif

Cubase

Postat

aaaaaah....hĂ€hĂ€.....dĂ„ har vi svaret...! 😳

Hoppas jag inte blir slagen nu, för att jag inte visste nĂ„got sĂ„ uppenbart...!! *oops* tittade ju till och med pĂ„ stienbergs sidan, men tyckte inte deras loga var speciellt lik.....men det var alltsĂ„ inte den det gĂ€llde! hĂ€hĂ€... đŸ˜Č

Postat
Mmm, den var vÀldigt lik!

Encomium har ocksÄ en logga som ser ut som ett annat musikprograms logotype.

hahah ja den var lyckad! 😆

Postat

VĂ€ldogt mĂ„nga loggor i modern tid Ă€r snodda ur en gammal bok frĂ„n ca tiotalet som listar gammla samurajslĂ€kters vapen. Är bara slĂ€kten utdöd lĂ€r det var afritt fram. Kommer inte ihĂ„g exakt vad boken heter, men den fanns pĂ„ min sons skolbibliotek. Det tog bara ca fem minuter att hitta mitt facks symbol, SEKO. Jag gissar pĚatt denna bok finns pĂ„ alla reklamkontor med sjĂ€lvaktning.

• 3 mĂ„nader senare...
  • 1 Ă„r senare...
Leeroy (oregistrerad)
Postat

fantasifullt ahah:D

musik (oregistrerad)
Postat

Vilken kom först??

Postat

Steinberg - 1984

Relacom - 2000-tal nÄgonting. Det stÄr inte exakt pÄ deras sida.

DAW-jÀtte mot telefon-smÄtting

Vilken kom först??
musik (oregistrerad)
Postat

Likhet Àr ett konstigt ord - de brukar vara kalla

Postat

Relacom Àr ingen "smÄtting".

Ett ganska stort företag faktiskt i företagsbranchen đŸ˜±

Hanterar mycket telefoni för vÀxlar och liknande.

Stor branch dÀr.

musik (oregistrerad)
Postat
😉😕😆😄😄🙂😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.