Jump to content
Annons

Cocktail - improviserad blues


Recommended Posts

LÅTNAMN: Cocktail

ARTIST/GRUPP: m

GENRE: Blues

LÅTLÄNGD: 3,00

KOMPOSITÖR: m

PRODUCENT: m

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 192

STORLEK: 4,2

STATUS: Skiss

Hittade lite festliga trummor, slängde på lite festlig orgel o försökte få lite struktur på skiten. La sen till ett par improviserade gitarrer o detta är resultatet.

Ska det vara sång till eller nåt annat?

Kanske är någon som vill lägga på nåt, är öppen för förslag 😆

cocktail.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det var inge tryck i dom festliga trummorna...😆 Låter som om trummisen festat 14 dagar på raken och är helt oengagerad... Annars så gillade jag orgeln.. Och det kan kanske gå att göra en bra låt av det hela.. det finns en del oslipade diamanter.. 😎 Gitarssoundet och solon är helt ok vid vissa ställen.. Men just nNU är det bara en oorganniserad smörja ju...l 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inge tryck i dom festliga trummorna...😆 Låter som om trummisen festat 14 dagar på raken

..e ju därför dom e festliga ju...

kul att du hittade nåt du gillade mitt i all smörja 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå lagoma bluesiga harmonier. Men jag tycker nog inte heller att trummorna var så kul. Virveln låter som en nysning 🙂 .

Tynga till det lite kanske och så på med lite sång. 🙂

okidok 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo (oregistrerad)

Gillar verkligen de improviserade guitarrerna och den bakomliggande melodin! Väl värd att sätta text till (varför inte en sång om vådan av och våndan med en baksmälla - tycker att den melankoliska melodin inbjuder till nåt sånt).

Håller med tidigare inlägg: Inget fel på trummorna i sig, men trycket saknas. Saknar dessutom en markerad bas. En el-bas av något slag skulle lyfta låten och ge rytmen mer tryck - särskilt som orgeln i vissa partier endast ligger som en ljud-matta i bakgrunden.

Men låten förtjänar ett bättre öde än att glömmas ...

Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

råcool 😏

Sure, man kan lägga en elbas, arra upp gitarrerna och lägga sång... men vadå, det har man väl hört förr? 😆

Och trummorna är helt ok, vet inte varför det måste vara så mycket tryck i allt...

Den går 5:e gången på raken i mina lurar nu, detta var precis vad jag behövde kvart över midnatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Master Peo:

Ja, en elbas kanske skulle vara bra. Nu spelar orgeln en basstämma o jag tyckte det kunde räcka, men visst, du kan ha rätt.

Binbambop:

Tack, du är för gullig :rolleyes:

Jag tyckte själv att trummorna hade en lite skön jazzig känsla, men det var inte många som höll med.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...