Jump to content
Annons

QUIZ! Jag flyttar! Gissa vart? (bild finnes!)


Nad

Recommended Posts

.............................IT`S QUIZ TIME!...........................................................

Oj??...Äntligen.

Har bara försökt att hitta lämplig lya i drygt tre år efter att ha bott

i Marieberg, Kungsholmen sedan 1992. Suttit dagligen på denna JÄVLA Björns Bostadsbytare ,

och sett byten komma och gå, haft massor med folk hemma på besök som kollat hur jag hart´.

Inget har funkat, tills nu.

Så bara plötsligt får jag syn på en annons där den skall enligt kriterierna

skall matcha min, men inget direktbyte dyker upp på min lista. Konstigt!

Så jag ringer upp personen och lämnar meddelande på svararen.

2 veckor senare blir jag uppringd,

vi ser på varandras lägenheter och jag utbrister "Jag flyttar in igår!".

Klart!!! Äntligen!! 😎

Gjorde en låt förra året om hur det är att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket känd artist i Sverige och fick barn

med en annan man när de fortfarande var gifta...vilket vacker människa,

fantastiskt fin på alla sätt, en riktig filantrop, en gudinna, bl a oerhört föredöme

för "Kvinnor kan" och likt en sagofé har hon förgyllt min tillvaro med diverse

utsagor ifrån sin balkong, hennes eminenta dammsugare har som aldrig förr hamrat genom mitt sovrumsgolv runt 8 varje morgon även söndagar, ca 1000 gånger och väckt mig trots extra dyrbara öronproppar. Ja henne skall vi alla värna om. *Mildt fromt kristet leende* 🙂

Iallafall, låten finns här för den som vill färska upp minnet eller haja läget! 😄

Nu till frågan...VART FLYTTAR JAG?? Fortfarande Stockholm.

(Texten på bilden skrevs till min pappa som bor i USA , han är inte svensk).

60c20580.jpg

Edit: Nöjd nu?

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Se där ny lya grattis ser bra ut tror det är i Solna närmare bestämt Jägarvägen 34 på 2:a våningen över Pettersson med hunden 😎.

Nä skojar bara ingen aning I´m from Barcelona 🙂 .

Lycka till med nya läget.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en låt förra året om hur det är att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket känd artist i Sverige och fick barn

med en annan man när de fortfarande var gifta...vilket hora.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lämnar tillräckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

😉

EDIT: omformulerade.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en låt förra året om hur det är att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket känd artist i Sverige och fick barn

med en annan man när de fortfarande var gifta...vilket hora.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lämnar tillräckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

😱

EDIT: omformulerade.

Försvarslös är hon INTE. Hon har gjort mitt liv till ett helvete de sista tre åren. Du har inte en aning om vad Du snackar om grabben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig riktigt förstått det där med lägenhet, jag menar hur gör du om du vill spela trummor klockan 3 på natten, eller bara lägga lite sång?? 😎 Nä, tacka vetja hus, provade att bo i lägenhet när jag var 18-20 år sen köpte jag ett hus!!

Hade iofs varit nice att slippa klippa gräset och måla huset 😱

Fin utsikt föresten, sån får man ju inte i en villa!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en låt förra året om hur det är att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket känd artist i Sverige och fick barn

med en annan man när de fortfarande var gifta...vilket hora.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lämnar tillräckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

🙂

EDIT: omformulerade.

Försvarslös är hon INTE. Hon har gjort mitt liv till ett helvete de sista tre åren. Du har inte en aning om vad Du snackar om grabben.

Jag skiter fullständigt i hur motiverat det är att kalla henne det, faktum är att hon med största sannolikhet inte är registrerad på detta forum och inte kommer läsa den här tråden, vilket visst gör henne försvarslös mot detta grova personangrepp.

Ditt inlägg är anmält och om du väljer att inte redigera det själv så hoppas jag att en moderator gör det. Jag anser att det bryter mot första och möjligtvis också andra punkten i forumreglerna som du hittar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Gjorde en låt förra året om hur det är att bo under en psykiskt sjuk kvinna och hennes dotter.

Hon har varit gift med en mycket känd artist i Sverige och fick barn

med en annan man när de fortfarande var gifta...vilket vacker människa,

fantastiskt fin på alla sätt, en riktig filantrop, en gudinna, bl a oerhört föredöme

för "Kvinnor kan" och likt en sagofé har hon förgyllt min tillvaro med diverse

utsagor ifrån sin balkong, hennes eminenta dammsugare har som aldrig förr hamrat genom mitt sovrumsgolv runt 8 varje morgon även söndagar, ca 1000 gånger och väckt mig trots extra dyrbara öronproppar. Ja henne skall vi alla värna om. *Mildt fromt kristet leende* 

.

Trevligt att du tar dej friheten att kalla en i sammanhanget försvarslös, psyksjuk kvinna för "hora" och förmodligen lämnar tillräckligt mycket information för att man med lite detektivarbete ska kunna lista ut hennes namn.

🙂

EDIT: omformulerade.

Försvarslös är hon INTE. Hon har gjort mitt liv till ett helvete de sista tre åren. Du har inte en aning om vad Du snackar om grabben.

Jag skiter fullständigt i hur motiverat det är att kalla henne det, faktum är att hon med största sannolikhet inte är registrerad på detta forum och inte kommer läsa den här tråden, vilket visst gör henne försvarslös mot detta grova personangrepp.

Ditt inlägg är anmält och om du väljer att inte redigera det själv så hoppas jag att en moderator gör det. Jag anser att det bryter mot första och möjligtvis också andra punkten i forumreglerna som du hittar här.

Ja men vad bra då. Anmäl mig då. Jag har lite civilcurkage förstår Du.

För övrigt, kul att Du står på hennes sida och inte min.

Och om jag så valde att editera min tråd, så ligger iallafall originaltexten i Ditt

första svarsinlägg. Tjena. 🙂

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Men visst, om jag kan tar jag bort denna tråden i och med att den har redan förlorat sitt syfte och håller nu på att bli en storm i en tekopp. Det var liksom inte det som var meningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt, kul att Du står på hennes sida och inte min.

Alltså, jag står inte på någons "sida", jag vet ju inget om situationen mer än det lilla du har sagt så hur skulle jag kunna ta ställning? Det handlar inte om huruvida hon har varit dum mot dej eller inte, utan att du använder ordet "hora" på ett stötande sätt (och samtidigt bryter mot forumreglerna).

Jag har inget personligt emot dej alls. 🙂 Jag har inte anmält dej utan ditt inlägg, väsentlig skillnad!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vilken är den psykiskt sjuka kvinnans diagnos? Eller kallas hon bara psyksjuk utan att vara det kliniskt sett?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt, kul att Du står på hennes sida och inte min.

Alltså, jag står inte på någons "sida", jag vet ju inget om situationen mer än det lilla du har sagt så hur skulle jag kunna ta ställning? Det handlar inte om huruvida hon har varit dum mot dej eller inte, utan att du använder ordet "hora" på ett stötande sätt (och samtidigt bryter mot forumreglerna).

Jag har inget personligt emot dej alls. 🙂 Jag har inte anmält dej utan ditt inlägg, väsentlig skillnad!

Tål ni ingenting på det här forumet eller? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt, kul att Du står på hennes sida och inte min.

Alltså, jag står inte på någons "sida", jag vet ju inget om situationen mer än det lilla du har sagt så hur skulle jag kunna ta ställning? Det handlar inte om huruvida hon har varit dum mot dej eller inte, utan att du använder ordet "hora" på ett stötande sätt (och samtidigt bryter mot forumreglerna).

Jag har inget personligt emot dej alls. 😆 Jag har inte anmält dej utan ditt inlägg, väsentlig skillnad!

Du....detta är bara så löjligt. Jag kunde inte ta bort tråden, så jag gjorde en "kristen och god" förmildring Oavsett vad Du herr paragrafryttare anser om denna saken, så har jag inte angivit några namn. Vad har hänt med yttrandefriheten i detta land? Har jag hängt ut någon? Vad hände med "Hagamannens" integritet innan han överhuvudtaget erkände? Hela Sverige visste vem Niklas Lindgren var. Så, om han hade varit oskyldig..... Go figure.

Jag tycker Du bara är så ofattbart fånig. Bara så att Du vet.

Hej,

Naddeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Du....detta är bara så löjligt. Jag kunde inte ta bort tråden, så jag gjorde en "kristen och god" förmildring  Oavsett vad Du herr paragrafryttare anser om denna saken, så har jag inte angivit några namn. Vad har hänt med yttrandefriheten i detta land? Har jag hängt ut någon? Vad hände med "Hagamannens" integritet  innan han överhuvudtaget erkände? Hela Sverige visste vem Niklas Lindgren var. Så, om han hade varit oskyldig..... Go figure.

Jag tycker Du bara är så ofattbart fånig. Bara så att Du vet.

Hej,

Naddeman

Alltså shit, eftersom du inte vill ta detta via PM så får vi väl fortsätta här då. Jag tycker det är stötande/kränkande att använda det ordet på det sättet och ville markera att jag inte tycker det är okej. För det tycker jag inte. Om det gör mej till "paragrafryttare" att jag tar stöd i forumreglerna för att motivera detta, so be it. Ja vi har yttrandefrihet men poängen med den är inte till för att man godtyckligt ska få kränka personer som man inte tycker om i sammanhang där de är försvarslösa. Jag tror säkert att hon har varit hemsk men det har ärligt talat inget med saken att göra.

Jag förstår inte vad Hagamannen har med det här att göra.

EDIT: Och ja, fin utsikt.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att man får säga vad fan man vill! Tex det var ju skitlöjligt att Ledin fick böta för att han sa "din fete tattarjävel" eller nåt. Det är ju helt absurt! Vart är världen påväg? I ett tyst samhälle kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Och va fan spelar det för roll om hon är "försvarslös" eller inte när hon inte ens vet om att denna tråden existerar? Som jag sa, jag har inte nämnt några namn,

så vad har det för betydelse? Du hajar inte paralellen med Hagamannen?

Det förvånar mig inte, Du som inte tycker om att man använder *ett visst ord*

på ett nedlåtande sätt. Säg mig ett exempel då det INTE är nedlåtande?

Naddeman.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Pluffo bor Du där ute? Någon sa att Tommy Körberg gör det.

Nej jag ser nu att Du bor i Götet.

Edit: Götet.

Jag har varit brevbärare i det området. Jag kan hela 126 och 129 som ett rinnande vatten 😛

För övrigt är det faktiskt ett rätt trevligt område. Jag tror absolut att du kommer att trivas. Om du får problem med inspirationen är det bara att gå ner till vattnet och filosofera 😄

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag greppar inte hur du tänker när du drar en parallell till att du tycker att kvällstidningarna gjorde fel när de hängde ut Hagamannen, för om nån var "kvällstidningen" i det här sammanhanget så var det ju du, inte jag.

Insinuerar du att jag skulle vara sexköpare? Jag vet inte ens hur jag ska kommentera det utan att sjunka ner på samma låga nivå. Men man kan ju fundera över vem som är "ofattbart fånig" egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...