Jump to content
Annons

Finns det några tjejer på Studio forum?


alcedo

Jag är:  

252 röster

  1. 1. Jag är:

    • Tjej
      18
    • Kille
      229


Recommended Posts

Sarita (oregistrerad)
Kanske är alla trådar som undrar "var alla tjejer är" som får flickorna att tro - jaha här hänger bara pojkar, så synd, då reggar jag mig inte!

Tyvärr är det nog inte så enkelt, eftersom detta verkar vara ett samhällsproblem och inte specifikt ett studio-forumsproblem.

Om det nu är ett problem. Är det ett problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 966
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är väl ett problem om det finns tjejer som vill hålla på med (exempelvis) musikproduktion men känner att de inte "kan" enbart på grund av att de är tjejer.

Precis av den anledningen valde jag att inte söka till ngn musikproduktionsutbildning, som jag först hade funderat på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ett problem om det finns tjejer som vill hålla på med (exempelvis) musikproduktion men känner att de inte "kan" enbart på grund av att de är tjejer.

Hmm. så har jag aldrig känt. Tur för mig.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Analogfreak (oregistrerad)
Det är väl ett problem om det finns tjejer som vill hålla på med (exempelvis) musikproduktion men känner att de inte "kan" enbart på grund av att de är tjejer.

Precis av den anledningen valde jag att inte söka till ngn musikproduktionsutbildning, som jag först hade funderat på...

Är du rädd att bli utfryst för att du är tjej? Jag tycker du ska göra det du vill göra och inte låta dig hindras av diskriminerande män. Stå på dig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tja jag är också tjej, men jag är nybörjare och det är klart att jag känner mig mallplacerad då och då här mest på grund av att jag inte är insatt i termologin. Och så tror jag att många tjejer är trötta på att riskera att få "bimbostämpeln". Men jag tycker att folk har varit väldigt hjälpsamma med mina nybörjarfrågor 🙂 så tack för det.

Sen tror jag kvinnor inte lika ofta "nördifierar sig" inget illa menat med det, bara det att jag tror att kvinnor prioriterar annat i livet än att bli expert på specifika verktyg tex. tror jag att kvinnor över lag prioriterar det sociala väldigt högt. Sen tror jag kvinnor är mer trygghetsstyrda, jag tror fler kvinnor väljer att fokusera på "säkra studier" än konstnärsstudier eller musik.

Där skiljer jag mig dock, jag var balett och dansnörd tills jag var 18 och sen hade jag ett rådigt familjeliv jag skulle ta död på innan jag fick fritid igen och först nu har jag insett att sitta och pilla med cubase är överlägset om man vill leka med det kreativa. Vidare tror jag att tjejer är mer intresserade av det intuitiva lekandet med kreativiteten än själva tekniken. Och då faller kanske ofta musikskapande med hjälp av dator bort. Det finns så många andra sätt att vara kreativ på då man slipper gå en omväg genom komplicerade datorprogram. Och har man inte lekt mycket med datorer sen man var barn så tror jag att man känner sig vilsen i musikskapandet i datorprogram. Så känner jag det delvis i alla fall.

Hösthälsningar/

Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...