Jump to content
Annons

Tips till material


Anarchos

Recommended Posts

Tja, ska börja spela in lite i veckan men då behöver jag en bra mic (för den jag har är allmänt dålig). det ska ju också vara en mic som man lätt kan få tag på för ja bor inte i stockholm. å sen undrar jag om ni kan tipsa om några skojiga effekter också 😕 vore kul. för övrigt använder ja mig av Fasttracker 2 å min elbas (använder basen som gitarr också, har inte råd mä en gitarr). 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mickar är något individuellt.

Det är många som har ställt denna fråga. Du är långt ifrån först. Forumfavoriten är studio projects B1 för tusenlappen.

Annars finns Claes testsite där du kan lyssna själv på hur mickarna tar upp ljud. Och kanske hitta någon du gillar.

Ett tips är att sök nästa gång innan du frågar. Finner svar mycket snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du får beskriva lite mer vad du skall göra om du skall kunna få några bra tips
spela in min vackra röst såklart 

frågan gällde nog typ av musik. alla micar passar ju för olika saker. ska du Growla eller blir det ballader? med bas och sång. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

(använder basen som gitarr också, har inte råd mä en gitarr).

Basen som gitarr, det blir intressanta låtar då skulle jag tro. Kan inte låta bli att tänka på Jonas Hellborgs baseskapader. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Basen som gitarr, det blir intressanta låtar då skulle jag tro. Kan inte låta bli att tänka på Jonas Hellborgs baseskapader. 

eller Lemmy, det låter ju mer kompgitarr än bas. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du får beskriva lite mer vad du skall göra om du skall kunna få några bra tips
spela in min vackra röst såklart 

frågan gällde nog typ av musik. alla micar passar ju för olika saker. ska du Growla eller blir det ballader? med bas och sång. 😄

det är nog blandat faktist! ja gör satir covers; sätter annan text på känd musik 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...