Jump to content
Annons

"In ear" Hörlur till IPOD


trancedanne

Recommended Posts

Tjena, mina orginal lurar har nästintill pajat och undrar om någon kan rekommendera några andra bra (max 300 kr)? 🙂 Är desperat efter nya, överlever inte en dag på jobbet utan ipoden =P Vill att de ska sitta bra i öronen också som många av dagens lurar har stora problem med.

// Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vill dementera rekommendationen av Koss the Plug. För det första levereras dom med "pluggar" som är helt oanvändbara i nån skumplast som åker ur hela tiden. Man får då, lite surt, gå o köpa tillbehörs pluggar i silikon för en hundring för att upptäcka att även dessa är helt omöjliga att få in i öronen. 😱

Jag har flera kompisar som har köpt dom o alla har samma problem som jag. Kolla några andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill dementera rekommendationen av Koss the Plug. För det första levereras dom med "pluggar" som är helt oanvändbara i nån skumplast som åker ur hela tiden. Man får då, lite surt, gå o köpa tillbehörs pluggar i silikon för en hundring för att upptäcka att även dessa är helt omöjliga att få in i öronen. 😳

Jag har flera kompisar som har köpt dom o alla har samma problem som jag. Kolla några andra.

Tror iofs att efterföljaren "Koss Spark Plug" som Umemagnus där ovan hänvisade till sitter bättre i öronen. Har sådana själv (har aldrig provat The Plug), och de sitter ganska bra i öronen faktiskt.

Dock så måste jag säga att ljudet lämnar en hel del att önska. Mycket bas, ganska mycket mellanregister, nästan ingen diskant, så man bör ha en EQ att rätta ut nivåerna lite... Men de funkar bra under mina kåphörselskydd när jag jobbar iaf 😳..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv använder jag E2-pluggara från Shure, både till inspelning och i mp3-spelare. Mummaljud och sitter perfekt.

Håller inte heller med om Koss "The Plug". De har en jädrans skev återgivning med rejält tryck i basen så vill du ha fett med dunka dunka och inget annat är de perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...